اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

سرمایه‌گذاری چهار میلیارد دلاری ترکیه در الجزائر

«عبدالمجید تبون» رئیس‌جمهور الجزائر ضمن ابراز خرسندی درباره روابط خوب این کشور با ترکیه، آنکارا را یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران خارجی الجزائر دانست.

سرمایه‌گذاری چهار میلیارد دلاری ترکیه در الجزائر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس‌جمهور الجزائر در مصاحبه با تلویزیون دولتی این کشور از روابط خوب الجزائر و ترکیه تمجید کرد.

منابع رسانه‌ای از الجزائر خبر دادند، «عبدالمجید تبون» رئیس‌جمهور این کشور طی مصاحبه با شبکه تلویزیونی دولتی الجزائر، ترکیه را یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران خارجی الجزائر خواند.

به گزارش روزنامه ترکیه‌ای «ینی شفق»، او در این مصاحبه خبر داد که طبق برآوردها، ترکیه در الجزائر حدود چهار میلیارد دلار سرمایه‌گذاری‌ کرده است.

رئیس‌جمهور الجزائر افزود: «تلاش الجزئر برای تقویت پیوندها با ترکیه با توجه به تاریخ طولانی بین دو کشور، امری عادی است. عادی است که برای توسعه و تقویت روابط به نفع منافع هر دو کشور کار کنیم... ما هیچ مشکلی با (ترکیه) نداریم».

اظهارات عبدالمجید تبون در شرایطی مطرح شد که ماه گذشته میلادی «فواد اوکتای» معاون رئیس‌جمهور ترکیه در سفری رسمی به الجزائر رفت.

معاون رئیس‌جمهور ترکیه در جریان این سفر اعلام کرد که سرمایه‌‎گذاری‌های آنکارا در الجزئر پنج میلیارد دلار شده است.

فواد اوکتای با تاکید بر حضور بیش از ۱۴۰۰ شرکت ترکیه‌ای در الجزائر بار دیگر آمادگی آنکارا برای امضای توافقنامه تجارت آزاد با این کشور آفریقایی را تکرار کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول