اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران یاد پیشکسوتان رسانه در هرمزگان را گرامی داشت

مراسم روز خبرنگار در بندرعباس زودتر از موعد و به احترام ایام محرم توسط انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان با گرامیداشت یاد پیشکسوتان فقید و تجلیل از پیشکسوتان برگزار شد

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران یاد پیشکسوتان رسانه در هرمزگان را گرامی داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مراسم روز خبرنگار در بندرعباس زودتر از موعد و به احترام ایام محرم توسط انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان با گرامیداشت یاد پیشکسوتان فقید و تجلیل از پیشکسوتان برگزار شد

پوراشرف: همدلی رمز پیگیری مطالبات مردم است

عبدالعلی پور اشرف نماینده انجمن صنفی روزنامه نگاری هرمزگان در ابتدای این مراسم که اجرای آن را محمد آرامباش مجری توانای هرمزگانی بر عهده داشت، ضمن قدردانی از همراهی و همدلی اعضا گفت: خوشحالیم که بعد از وقفه دوساله بازهم گردهم آمده ایم تا به عنوان تشکلی همدل برای پیشرفت و توسعه استان گام برداریم.

نماینده انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان گزارشی از روند برگزاری برنامه ارائه کرد و افزود: این مراسم با همت اعضا برگزار و وامدار هیچ سازمان و دستگاهی نیستیم لذا برای توسعه استان منصفانه می نویسیم، نقد می کنیم و همچنان در مسیر خواست مردم گام بر خواهیم داشت اما بر تعامل و اخلاق در تولید خبر، گزارش، تحلیل و گفتگو تاکید داریم.

پور اشرف ویژگی مراسمات این تشکل را برشمرد و تصریح کرد: این مراسم برای خبرنگاران است و به آنها تعلق دارد لذا در مراحل مختلف از نظر اعضا استفاده کردیم و این برنامه محصول تلاش جمعی است.

نکوداشت درگذشتگان 

در این مراسم با گرامیداشت یاد پیشگامان عرصه رسانه استان از جمله حاج قاسم کرمی و ایوب دبیری نژاد  از تلاشهای مجاهدانه زنده یاد منصور نعیمی، سیدعلی علوی، حسن آتش زبان، علی حکیمی و سعید دانشور (خبرنگاران و عکاسان فقید) تجلیل به عمل آمد.

عزیزانی که در این دوساله اخیر ناگهان آسمانی شدند و نبودنشان به باور نمی گنجد.

فروردین 1399 جوان خوش اخلاق سعید دانشور عکاس خبرگزاری میزان در مرکز استان هرمزگان با جهان وداع کرد. تابستان1399 علی حکیمی خبرنگار پیشکسوت بندرلنگه آسمانی شد. منصور نعیمی هنرمند و پیشکسوت رسانه‌ای هرمزگان در اردیبهشت 1400 در سن ۷۱ سالگی در بندرعباس دارفانی را وداع گفت. 22 آبان 1400 در یک روز سیدعلی علوی در44سالگی و حسن آتش زبان در 61سالگی دار فانی را وداع گفته و جاودانه شدند.

تجلیل از خلیل تنیده

هنوز چند روزی از مراسم تکریم خلیل تنیده مدیر سابق خبرگزاری ایرنا با حضور مدیرعامل این رسانه نگذشته بود. اما این مرد بی ادعا در طول دوران خدمت همواره  تلاش  کرد مسیر توسعه استان را با مخابره اخبار امید آفرین هموار نماید.

انجمن صنفی روزنامه نگاران در این مراسم از زحمات 30 ساله خلیل تنیده نیز تجلیل کرد.

خبرنگاران صدای رسایی هستند که صداقت و صراحت را ترویج می‌کنند

غلامعباس شمس الدینی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و درگذشتگان عرصه رسانه گفت: خبرنگاران نجیب ترین قشر جامعه هستند که قلمشان شرافت آنهاست.

به گفته وی، صداقت، صراحت، ادب و اخلاق ویژگی ماندگار همه فعالان این حوزه به ویژه خبرنگاران هرمزگانی است.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران  هرمزگان افزود: در دومین دوره فعالیت این تشکل، با افتخار باید اذعان کنم انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان موفق ترین و مقتدرین تشکل رسانه ای هرمزگان است و این توفیقات و اقتدار مرهون همدلی و همراهی یکایک اعضاست.

وی گردهمایی اعضای این تشکل را روزی بیاد ماندنی و خاطره انگیز خواند و افزود :برگزای این مراسم اوج وحدت و هم افزایی را نشان می دهد. این مراسم نقطه آغاز حرکت به سوی موفقیت است و تردیدی نیست که روزهای روشن تر در انتظار خبرنگاران و فعالان رسانه هرمزگان خواهد بود. نمی خواهم با طرح گلایه‌ها و کم لطفی‌ها، کام همکاران را تلخ کنم اما سکوت علامت رضا نیست و در زمان مناسب گلایه‌هایی را مطرح خواهم کرد که مد نظر اکثریت اهالی رسانه هرمزگان است.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران با اشاره به ترکیب هیئت مدیره اظهار داشت : ترکیب هیئت مدیره که ماحصل رای و نظر اعضاست نشان دهنده اصولی چون احترام به سلایق، باور به توانمندی اعضا فارغ از جنسیت  و تأکید بر آرای عمومی در اجرای برنامه هاست.

شمس الدینی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در این تشکل تصریح کرد: برگزاری چهارمین جشنواره ورزشی خبرنگاران و فعالان رسانه با همراهی اداره کل ورزش و جوانان و روزنامه صبح ساحل و مشارکت پرشور همکاران در این جشنواره، برگزاری دوره‌های آموزشی به همت مسئول کمیته آموزش، توزیع 7 مرحله سبد غذایی از آغاز شیوع کووید 19 تاکنون بواسطه مشکلاتی که ناشی از این اتفاق دامن رسانه ها را گرفت، پیگیری ایجاد مجتمع رسانه‌ای هرمزگان با همت استاندار هرمزگان و همراهی مدیرکل راه و شهرسازی استان، هماهنگی در جهت برگزاری دو دوره آموزشی آنلاین با سازمان فرهنگی ورزشی استان اصفهان که انشاالله به زودی زمان آن اعلام می شود.

برگزاری نشست های متعدد با مدیران دستگاهها و نهادهای استان به منظور حل مشکلات اهالی رسانه استان، تشکیل 5 کمیته ورزش با مسئولیت محمد رئیسی جاسکی،کمیته  مسکن با مسئولیت کامبیز حسین پور، کمیته آموزش با مسئولیت عزت معمار باشی، کمیته رفاه با مسئولیت حسین فریدونی، کمیته بانوان با مسئولیت خانم اشرف پورباقری و انتصاب مصیب رجایی به عنوان مسئول روابط عمومی از جمله اقدامات انجام شده است .

پایان مراسم با اهدای لوح سپاس 

سرهنگ رسول جلالی مسؤول بسیج رسانه استان، خلیل تنیده پیشکسوت رسانه ، عبدالعلی پور اشرف نایب رئیس ، شهین صادقی عضو هیئت مدیره ، حسین روحی دبیر انجمن صنفی روزنامه نگاران وعباس رفیعی سردبیر ماراک  در جایگاه حضور یافتند یا با اعلام اسامی فعالان رسانه ای عضو این تشکل از آنان با اهدای لوح سپاس قدردانی شود. در این مراسم علاوه بر تجلیل از اعضا، از خانواده درگذشتگان رسانه استان، خبرنگاران و فعالان تلویزیون اینترنتی هروتا هم تجلیل شد.

انتهای پیام/ 3728

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول