اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دعوت مسکو از سازمان ملل برای تحقیق درباره کشتار اسرای اوکراینی

روسیه از کارشناسان سازمان ملل و صلیب سرخ دعوت کرد تا درباره کشته شدن ده‌ها اسیر اوکراینی در حمله به بازداشتگاهی در جمهوری خلق دونتسک که کی‌یف مسکو را مسئول آن می‌داند، تحقیق کنند.

دعوت مسکو از سازمان ملل برای تحقیق درباره کشتار اسرای اوکراینی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روسیه یکشنبه (۳۱ ژوئیه) از کارشناسان سازمان ملل و صلیب سرخ دعوت کرد تا درباره مرگ ده‌ها اسیر اوکراینی در بازداشتگاه النووکا در جمهوری خلق دونتسک تحقیق کنند.

 

در همین حال، ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین دستور تخلیه ساکنان منطقه شرقی دونتسک را صادر کرد. وی گفت که صدها هزار نفر هنوز در معرض نبردهای شدید در منطقه دونباس که شامل دونتسک و لوهانسک است، هستند. زلنسکی اواخر شنبه در یک سخنرانی تلویزیونی مدعی شد: «بسیاری از خروج خودداری می‌کنند، اما باید انجام شود. هر چه تعداد افراد بیشتری منطقه دونتسک را ترک کنند، ارتش روسیه زمان برای کشتن تعداد افراد کمتری خواهد داشت.»

به گزارش رویترز، اوکراین و روسیه اتهاماتی را در خصوص حمله موشکی یا انفجاری که اوایل جمعه باعث کشته شدن ده‌ها اسیر جنگی اوکراینی در شرق دونتسک شده، علیه یکدیگر مطرح کرده‌اند. وزارت دفاع روسیه یکشنبه اعلام کرد مسکو از کارشناسان سازمان ملل و صلیب سرخ دعوت کرده تا در مورد مرگ‌ها تحقیقات عینی انجام دهند. 

پیش‌تر، این وزارتخانه فهرستی از ۵۰ اسیر جنگی اوکراینی را منتشر و اعلام کرد این افراد در حمله نظامی اوکراین با سامانه موشکی هیمارس ساخت ایالات متحده کشته و ۷۳ نفر دیگر زخمی شدند. نیروهای مسلح اوکراین مسئولیت این حمله را رد کردند و گفتند توپخانه روسیه این زندان را هدف قرار داده تا بدرفتاری با اسرا را در آنجا پنهان کند. «دیمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین روز جمعه گفت روسیه مرتکب جنایت جنگی شده و خواستار محکومیت بین‌المللی شد.

سازمان ملل اعلام کرده بود که آماده است در صورت کسب رضایت از هر دو طرف، کارشناسانی را برای تحقیق بفرستد. کمیته بین‌المللی صلیب سرخ هم گفت که به دنبال دسترسی است و پیشنهاد کمک به تخلیه مجروحان را داده است.

اوکراین، روسیه را به جنایات علیه غیرنظامیان متهم کرده و بیش از ۱۰ هزار  جنایت جنگی احتمالی را شناسایی کرده است. روسیه هدف قرار دادن غیرنظامیان و جنایات جنگی را در طی عملیات نظامی در اوکراین رد می‌کند.

روز جمعه، وزارت دفاع انگلیس، دولت روسیه را به دلیل از دست دادن ده‌ها هزار سرباز در جنگ در ناامیدی توصیف کرد. ریچارد مور» رئیس سازمان اطلاعات خارجی انگلیس (ام‌آی ۶) شنبه (۳۰ ژوئیه) در اظهارنظری کوتاه در شبکه‌های اجتماعی مدعی شد روسیه در حمله به اوکراین در حال از تک و تا افتادن است و انرژی خود را به دلیل فرسایش از دست داده است. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول