اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

فارس من| خبر خوب وزارت صمت برای حذف قرعه‌کشی و رفع محدودیت خرید برخی خودروها+فیلم

سخنگوی وزارت صمت گفت: پس از 3 سال مقرر شد برای طرح فروش خودروهایی که از شمول قرعه‌کشی خارج شده است، محدودیت‌‌هایی که از پیش اعمال می‌شد نظیر پلاک فعال نیز برداشته شود.

فارس من| خبر خوب وزارت صمت برای حذف قرعه‌کشی و رفع محدودیت خرید برخی خودروها+فیلم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی با عنوان «پیشنهاد حذف قرعه‌کشی خودرو»  عنوان کرده‌اند که با توجه به اختلاف دویست میلیونی قیمت خودرو از کارخانه تا بازار، برگزاری قرعه‌کشی خودرو و برنده شدن عده‌ای در این قرعه‌کشی‌ها فقط موجب سود هنگفتی برای منتخبان می‌شود بنابراین از خواستاریم تا نسبت به حذف قرعه‌کشی اقدام عاجل داشته باشند و ساز و کار عادلانه جهت فروش خودرو اتخاذ کنند. 

در این‌باره، امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت، در ویدئویی که در فضای مجازی منتشر کرده است از حذف برخی محدودیت‌ها برای خرید خودرو به صورت مستقیم از شرکت‌های خودروساز خبر داده است. 

وی ضمن اشاره به کاهش قیمت‌های اخیر در بازار آزاد خودرو‌، بیان داشت: بعد از اجرای مرحله اول و دوم فروش یکپارچه خودرو، شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار آزاد خودرو بودیم که این موضوع حاکی از آن است که فروش خودروها و قرعه‌کشی به‌صورت یکپارچه در راستای تحقق هدف خود به نتیجه رسیده است و ‌التهاب قیمت‌ها در بازار را کم کرده است.

وی بیان داشت: خبر خوب اینکه پس از سه سال مقرر شد برای طرح فروش خودروهایی که از شمول قرعه‌کشی خارج شده است، محدودیت‌هایی که از پیش اعمال می‌شدند، برداشته شود. این اتفاق بدین معناست که به‌طور مثال اگر فردی که قصد خرید خودروی کوییک آر، را دارد به جای خرید این خودرو از بازار می‌تواند خودرو را از شرکت خودروساز خریداری کند بدون آنکه محدودیت پلاک انتظامی فعال و  به نام بودن پلاک در دو سال گذشته را داشته باشد‌.

قالیباف اظهار داشت: خاصیت این تصمیم جدید این است که بجای اینکه تقاضا به سمت بازار برود و در آنجا افزایش قیمت ایجاد کند، تقاضا به سمت کارخانه می‌رود و در همان‌جا تقاضا تامین می‌شود و همین موضوع موجب می‌شود که قیمت‌ها در بازار خودرو بیش از گذشته کاهش یابد. 

 

 

به گزارش فارس سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز پیش از این چندین بار وعده حذف قرعه‌کشی خودرو را داده و اخیر نیز اعلام کرد: خروج خودرو از قرعه‌کشی تابع عرضه و تقاضا و ساز و کار بازار است و حذف قرعه‌کشی به تدریج اتفاق خواهد افتاد.

‌در دومین دوره تخصیص خودرو از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به همه ثبت‌نام کنندگان خودروهای کوئیک و کوئیک آر، بدون قرعه‌کشی خودرو تعلق گرفت. 

انتهای پیام/ ت 10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول