اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

75 هزار دانشجو در صف دریافت خوابگاه ملکی/دست نیاز دانشگاه‌ها به سوی خیرین

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: ۷۵ هزار دانشجوی نیازمند خوابگاه‌های دانشجویی هستند و درخواست هم می‌دهند اما دانشگاه‌ها نمی‌توانند پاسخگوی نیاز آنها باشند.

75 هزار دانشجو در صف دریافت خوابگاه ملکی/دست نیاز دانشگاه‌ها به سوی خیرین

مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با بیان اینکه به طور متوسط ۵۰ درصد از دانشجوهای کشور خواستار خوابگاه دانشجویی هستند، گفت: وزارت علوم و دانشگاه‌ها فقط می‌توانند پاسخگوی ۳۷ درصد از دانشجویان خواستار خوابگاه دانشجویی باشند.

وی خاطرنشان کرد: ۷۵ هزار دانشجوی نیازمند خوابگاه‌های دانشجویی هستند و درخواست هم می‌دهند اما دانشگاه‌ها نمی‌توانند پاسخگوی نیاز آنها باشند لذا برای حل مشکل این دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم وام ودیعه مسکن درنظر گرفته است تا این دانشجوها بتوانند در خوابگاه‌های استیجاری و خودگردان مستقر شوند.

* میزان وام ودیعه مسکن در تهران ۵ میلیون تومان است

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم درباره میزان وام ودیعه مسکن دانشجویان گفت: میزان وام ودیعه مسکن در تهران ۵ میلیون تومان، شهرهای بزرگ ۴ میلیون تومان و شهرهای کوچک ۳ میلیون تومان است، این وام به صورت گروهی است و با درخواست دانشگاه به دانشجوها ارایه می‌شود و پس از فارغ‌التحصیلی آنها به دانشگاه بازگردانده می‌شود.

وی درباره کیفیت خوابگاه‌های خوگردان و استجاری گفت: اکثر این خوابگاه‌ها کیفیت خوبی ندارند و از امکاناتی کمتر از سطح متوسط خوابگاه‌های ملکی دانشگاه‌ها برخوردارند، لذا باید تدبیری درنظر گرفت تا با همکاری خیرین بتوانیم پاسخگوی این تعداد از دانشجوهای کشور هم باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول