اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

رسیدگی نمایندگان به مطالبات مردم با کمک ظرفیت خانه خلاق و نوآوری قوه مقننه

خانه خلاق و نوآوری قوه مقننه می‌تواند به نمایندگان مجلس برای رسیدگی به مطالبات مردم کمک کند.

رسیدگی نمایندگان به مطالبات مردم با کمک ظرفیت خانه خلاق و نوآوری قوه مقننه

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سمیه رفیعی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون محیط‌ زیست، در هاب رسانه نمایشگاه هم‌ افزا در مصلای امام خمینی (ره)، در مراسم رونمایی از پوستر و فراخوان رویداد مجلس، تحول و نوآوری گفت: دو وظیفه مهم مجلس شورای اسلامی، نظارت و قانون‌گذاری است و نظارت باید جلوتر از قانون‌گذاری حرکت کند تا قانون به هدفی که برای آن تعیین شده، برسد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بهره بردن از خلاقیت و نوآوری در فرآیندهای مجلس را مهم دانست و گفت: استفاده از ظرفیت فناوری‌های به‌روز، نوآوری و صنایع خلاق، کمک مهمی برای نمایندگان مجلس در راستای عمل به این دو وظیفه است.

لزوم بهره گیری از خلاقیت و نوآوری

رفیعی با بیان اهمیت استفاده از ظرفیت خانه خلاق و نوآوری قوه مقننه گفت: این خانه خلاق و نوآوری می‌تواند به نمایندگان مجلس کمک کند برای اینکه به اهداف و مطالبات مردم رسیدگی کنند.

در ابتدای این مراسم، بابک حمیدیا، رییس خانه خلاق و نوآوری قوه مقننه، گفت: در حوزه رویکردهای چهارگانه مجلس شورای اسلامی یازدهم، رویدادی با عنوان مجلس، تحول و نوآوری، برنامه‌ریزی شده است. مجلس تلاش دارد تا از ظرفیت‌های نخبگانی و مردمی، بیشترین بهره را ببرد قرار گرفتن چهار رویکرد مردمی‌سازی، کارآمدسازی، شفاف‌سازی و هوشمندسازی به عنوان رویکردهای اصلی این مجلس نشانه‌ی اراده‌ای جدی برای تحول است.

حمیدیا در مورد فراخوان رویداد «مجلس، تحول و نوآوری» گفت: بدون ایجاد فرآیندها و ابزارهای لازم مشارکت در حل مسائل و هم‌آفرینی راه‌حل‌ها ممکن نیست و مردمی‌سازی و مشارکت نخبگان در حد شعار باقی خواهد ماند.

استفاده از زیست‌بوم خلاقیت و نوآوری برای کارآمدسازی

در این مراسم ضمن رونمایی از پوستر و فراخوان رویداد «متن»، از تمامی نخبگان، اندیشه‌ورزان، شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، فعالان زیست‌بوم خلاقیت و نوآوری، صاحبان نظران و همه دغدغه‌مندان در سطح جامعه دعوت شد تا ایده‌های خود را در چهار زمینه و رویکرد هوشمندسازی، کارآمدسازی، شفاف‌سازی و مردمی‌سازی مجلس شورای اسلامی، ارائه کنند.

رییس خانه خلاق و نوآوری قوه مقننه با اشاره به اهمیت برگزاری رویداد متن گفت: اگر بتوانیم در ایجاد این تجربه به‌نحوی پایدار توفیق یابیم درواقع زیرساختی ایجاد می‌شود که نظام قانونی و حقوقی کشور به‌مرور نه‌تنها اصلاح شود بلکه خود را برای مواجهه با تحولات پرشتاب جهان امروز و مسائل نوظهور و پیچیده، مهیا و مجهز گرداند.

 حمیدیا با اشاره به محورهای رویداد متن اظهار داشت: در این رویداد، شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق و اندیشه‌ورزان در محورهای مختلف ناظر به چهار رویکرد فوق به رقابت خواهند پرداخت و درنهایت برگزیده‌ها وارد فرایند شتابدهی و سرمایه‌گذاری خواهند شد تا با عنایت الهی تجربه‌ای نو در سطح یکی از قوای سه‌گانه یعنی قوه مقننه رقم بخورد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول