اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هشدار درباره فتنه‌انگیزی دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکایی و عربی در عراق

یک تحلیلگر سیاسی عراق درباره دامن زدن دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا و برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به آشوب در عراق هشدار داد.

هشدار درباره فتنه‌انگیزی دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکایی و عربی در عراق

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هاشم الحبوبی» تحلیلگر سیاسی عراق امروز شنبه گروه‌های سیاسی را به عقلانیت، عدم تنش و لشگرکشی فراخواند و درباره تلاش دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا و برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برای دامن زدن به آشوب‌ها هشدار داد.

الحبوبی در مصاحبه با وبگاه «المعلومه»، گروه‌های سیاسی با اتکا به عقلانیت، از هر گونه تنش و لشگرکشی اجتناب کنند تا فرصت مداخله غیر مستقیم دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا و برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برای دامن زدن به آشوب‌ها فراهم نشود چرا که همه دشمنان عراق برای شعله‌ور کردن فتنه از طریق رسانه‌های زرد تلاش می‌کنند.

وی تصریح کرد که حل و فصل اختلافات سیاسی با زور، تهدید یا خشونت ممکن نیست بلکه تنها از طریق گفت‌وگو و امتیازدهی ممکن است.

این تحلیلگر سیاسی عراق همچنین گفت که تشدید تنش‌ها و لشگرکشی‌ها برای صلح و امنیت عمومی خطرناک است و زمینه را برای دخالت دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس برای دامن زدن به آشوب‌ها فراهم می‌کند.

شماری از آشوبگران حامی جریان صدر، امروز پس از درگیری با نیروهای امنیتی در منطقه سبز بغداد برای بار دوم طی چند روز اخیر به ساختمان پارلمان این کشور یورش بردند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول