اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

تسلیت جمعی از مسئولان در پی درگذشت « عادل آذر»

رئیس جمهور، رئیس مجلس و جمعی از مسئولان در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت عادل آذر رئیس پیشین دیوان محاسبات کشور را تسلیت گفتند.

تسلیت جمعی از مسئولان در پی درگذشت « عادل آذر»

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، عادل آذر، رئیس پیشین دیوان محاسبات کشور که برای عمل جراحی ستون فقرات در بیمارستان خاتم‌الانبیا بستری بود، شب گذشته ( جمعه 7 مرداد  1400) دچار ایست قلبی شد و درگذشت. بر همین اساس آیت الله رئیسی، محمدباقر قالیباف و معاون اول و معاون پارلمانی رئیس ‌جمهور در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت عادل آذر را تسلیت گفتند.

* پیام تسلیت رئیس جمهور

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در پیامی با تسلیت درگذشت عادل آذر آورده است: این استاد دانشگاه و مدیر پرتلاش و توانمند، در جایگاه‌های مختلف خدمتگزاری از جمله نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی، ریاست دیوان محاسبات کشور و مرکز آمار ایران و در این دولت به عنوان مشاور رئیس‌جمهور و رئیس موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی با انجام فعالیت‌های ارزنده، نام و یادی نیک از خود باقی گذاشت.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است؛

بسم‌الله الرحمن الرحیم

درگذشت خدمتگزار متعهد، همکار عزیز و گرامی مرحوم جناب آقای عادل‌آذر موجب تأثر فراوان شد.

این استاد دانشگاه و مدیر پرتلاش و توانمند، در جایگاه‌های مختلف خدمتگزاری از جمله نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی، ریاست دیوان محاسبات کشور و مرکز آمار ایران و در این دولت به عنوان مشاور رئیس‌جمهور و رئیس موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی با انجام فعالیت‌های ارزنده، نام و یادی نیک از خود باقی گذاشت.

اینجانب مصیبت وارده را به خانواده محترم، عموم بستگان و  دوستداران آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از خداوند بزرگ برای ایشان علّو درجات و همجواری با صالحان و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

* رییس مجلس درگذشت عادل آذر را تسلیت گفت

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی هم در پیامی درگذشت عادل آذر رئیس سابق دیوان محاسبات کشور و نماینده دور هفتم مجلس را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم 

إِنَّاللّه و إِنّاإِلَیهِ رَاجِعُونَ

درگذشت خدمتگزار صدیق و پرتلاش آقای دکتر عادل آذر نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه  دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره و رییس سابق دیوان محاسبات کشور موجب   تاسف و تاثر گردید.

 ایشان از مدیران توانمند کشور در حوزه‌های اقتصادی، مالی و برنامه‌ریزی بودند که سالها در مسئولیت‌های متعدد ازجمله ریاست مرکز آمار ایران‌ و موسسه آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی و تدریس در دانشگاه‌ها خدمات شایانی را به کشور داشتند .

ضمن عرض تسلیت به مردم شریف استان ایلام ، خانواده محترم و سایربستگان، برای آن  فقید سعید رحمت و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

محمدباقر قالیباف‌

رئیس‌مجلس‌شورای‌اسلامی

* پیام تسلیت معاون اول رئیس جمهور

معاون اول رییس جمهور در پیامی درگذشت عادل آذر مشاور رئیس جمهور و رئیس موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی را تسلیت گفت.

متن پیام  محمد مخبر به شرح زیر است: 

انالله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت جناب آقای دکتر عادل آذر مشاور رئیس جمهور و رئیس موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی موجب اندوه و تأثر شد.

مرحوم عادل آذر که نمایندگی مردم استان ایلام در ‌مجلس هفتم و ریاست دیوان محاسبات کشور و ریاست مرکز آمار ایران را در کارنامه خود دارد، در دوران حیات خویش در جایگاههای مختلف خدمات ارزنده‌ای به مردم و کشور ارائه کرد.

اینجانب درگذشت این مدیر خدوم را تسلیت می‌گویم و از خداوند منان برای آن مرحوم رحمت و غفران واسعه الهی و برای خانواده محترمش صبر و اجر مسألت دارم.

محمد مخبر

معاون اول رئیس جمهور

* معاون پارلمانی رئیس جمهور درگذشت عادل آذر را تسلیت گفت

معاون امور مجلس رئیس جمهور در پیامی با ابراز تاثر و تالم خاطر از درگذشت این استاد و مدیر توانمند، این مصیبت را به خانواده و آشنایان مرحوم عادل آذر تسلیت گفته و برایشان  صبر و شکیبایی مسئلت کرد .

متن پیام  سید محمد حسینی به این شرح است:

هو الحی
کل نفس ذائقة الموت و إنما توفون اجورکم یوم القیامة

خبر درگذشت برادر عزیز عادل آذر عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس، مشاور رئیس جمهور، رئیس موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی، رئیس سابق دیوان محاسبات کشور و مرکز آمار و نماینده پیشین مردم دهلران، دره شهر و آبدانان در مجلس شورای اسلامی، در شب اول ماه محرم موجب تأثر و تألم خاطر شد.

این مصیبت را به خانواده گرامی، اقوام و آشنایان این استاد ارجمند و مدیر توانمند تسلیت عرض می‌کنم و از خدای منان برای آنان شکیبایی و اجر و  برای آن عزیز سفر کرده شفاعت حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، رحمت واسعه‌ی الهی و علو درجات مسئلت می کنم.
روحش شاد و یادش گرامی باد

سید محمد حسینی
معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس

* سخنگوی دولت درگذشت عادل آذر را تسلیت گفت

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در پیامی درگذشت عادل آذر رئیس سابق دیوان محاسبات کشور و نماینده دور هفتم مجلس را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

درگذشت همکار گرامی جناب آقای دکتر «عادل آذر»، مشاور رئیس‌جمهور و رئیس موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی، موجب تاثر فراوان شد. 

ایشان در طول عمر پربرکت خود در کسوت‌های مختلف در دانشگاه و مسئولیت های اجرایی همچون ریاست دیوان محاسبات، نمایندگی مجلس شورای اسلامی و ریاست مرکز آمار منشا خدمات فراوانی برای کشور بودند. 

ضایعه فقدان ایشان را به خانواده‌ و همکاران‌شان تسلیت عرض می‌کنم؛ از خداوند منان برای آن مرحوم غفران و رحمت و برای بازماندگان صبر جزیل مسألت دارم.

علی بهادری جهرمی  سخنگوی دولت

به گزارش فارس، عادل آذر متولد ۱۳۴۵ دهلران، دانش‌آموخته دکترای مدیریت و عضو هیات علمی دانشگاه بود و سابقه نمایندگی مجلس شورای اسلامی، ریاست مرکز آمار ایران و ریاست دیوان محاسبات کشور را در کارنامه اجرایی و مدیریتی خود داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول