اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

هشدار نارنجی هواشناسی برای بسیاری از استان‌ها/ اتراق در حاشیه رودخانه‌ها ممنوع

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی تا نهم مرداد برای بسیاری از نقاط کشور، گفت: تاکید می‌شود از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی و اتراق در بستر رودخانه‌ها، همچنین پرواز با هواپیماهای سبک در این مدت خودداری شود و دستگاه‌های امدادرسان برای مقابله با بحران آماده باشند.

هشدار نارنجی هواشناسی برای بسیاری از استان‌ها/ اتراق در حاشیه رودخانه‌ها ممنوع

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز یک سامانه بارشی بر سواحل خزر و دامنه‌های البرز فعال است که در استان‌های گلستان، گیلان،‌ مازندران، خراسان شمالی و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز موجب رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید می‌شود. در روز آینده در مناطقی که ذکر شد این وضعیت ادامه دارد و شدت آن در ارتفاعات البرز، واقع در شرق تهران، جنوب کهگیلویه و بویراحمد، جنوب کرمان و فارس خواهد بود.

وی افزود: امروز همچنین در نیمه جنوبی کشور سامانه بارشی موجب رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شده است که شدت بارش‌ها در استان‌های سیستان و بلوچستان، جنوب غربی کرمان، چهار محال و بختیاری، فارس و کهگیلویه و بویراحمد است.

وی ادامه داد: روز یکشنبه 9 مرداد در مازندران، اردبیل، آذربایجان شرقی و گیلان، همچنین دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان،‌ قزوین، البرز و تهران بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید داریم. در آن روز در جنوب شرق و جنوب بارش‌ها کاهش می‌یابد و در ارتفاعات زاگرس، در غرب فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شرق خوزستان، غرب اصفهان و شرق لرستان، رگبار رعدوبرق پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز دوشنبه بارش در نوار شمالی کشور کاهش می‌یابد و فقط در مازندران بارش‌ها قابل توجه است اما سامانه بارشی در جنوب کشور تقویت شده و در هرمزگان، فارس، جنوب کرمان، دامنه‌های زاگرس و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد، بارش‌ها ادامه دارد و شدت بارش‌ها در جنوب کرمان و برخی مناطق فارس است.

ضیائیان اضافه کرد: روز سه‌شنبه در این مناطق بارش خفیف داریم و روز چهارشنبه در اغلب نقاط کشور جوی نسبتا پایدار حاکم است.

وی افزود: در 5 روز آینده در نوار شرقی کشور، خصوصا زابل، وزش باد شدید،‌ خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا داریم.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران بعدازظهر امروز نیمه ابری، در برخی ساعات ابری، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. روز شنبه آسمان تهران نیمه ابری، گاهی رگبار و رعدوبرق، با وزش باد خواهیم داشت. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 34 و 25 درجه خواهد بود.

ضیائیان همچنین درباره صدور هشدار نارنجی از سوی سازمان هواشناسی گفت: همان طور که پیش از این هم اعلام شد تا روز یکشنبه 9 مرداد رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک خواهیم داشت که این شرایط روز آینده در استان‌های کرمان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، بوشهر، غرب یزد، غرب و جنوب اصفهان، لرستان، زنجان، همدان،‌ مرکزی قزوین، خراسان شمالی،‌ شمال خراسان رضوی، مازندران، ارتفاعات و دامنه‌های گلستان، جنوب آذربایجان شرقی، غرب کردستان، تهران،‌ البرز و ارتفاعات سمنان حاکم است.

وی افزود: امروز هم در سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان،‌ بوشهر، شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری،‌ اصفهان، یزد، مرکزی، قزوین، قم، البرز،‌ تهران، سمنان، خراسان شمالی، زنجان، گلستان، گیلان، مازندران، شرق کردستان و شرق لرستان رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید داریم.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: در این راستا جاری شدن روان‌آب و آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، کاهش دید و اختلال در تردد در ناوگان حمل و نقل پیش بینی و تاکید می‌شود از تردد و اسکان در حاشیه و رودخانه‌های فصلی اجتناب شود، صعود به ارتفاعات و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها نداشته باشیم، استقرار در مسیل‌ها، عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و عدم پرواز با هواپیماهای سبک و بالگرد از دیگر توصیه‌های ما در این باره است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول