اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

کامرانی فر: هنوز هیچ نامزدی تایید یا رد صلاحیت نشده است/ دستیار مهدوی کیا زود وارد پروسه شکایت شد

حسن کامرانی فر توضیحاتی در مورد برگزاری کلاس دانش افزایی داوران ارائه داد.

کامرانی فر: هنوز هیچ نامزدی تایید یا رد صلاحیت نشده است/ دستیار مهدوی کیا زود وارد پروسه شکایت شد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، حسن کامرانی فر در مورد برگزاری کلاس دانش افزایی داوران و کمک داوران برای فصل جدید، اظهار داشت: تعدادی از داوران برتر فوتبال کشور دعوت شدند و یک مدرس هم از اسپانیا برای تدریس آمده بود. امروز هم افتتاحیه کلاس بود و امیدوارم داوران بتوانند چند روز در کنار این مدرس مقررات را مرور کنند و با تست ها برای شروع لیگ آماده شوند. امروز هم مطالبی مطرح و درخواست شد داوران تلاش کنند با بهترین کیفیت و شرایط در لیگ حضور داشته باشند.

وی درمورد برخورد فدراسیون فوتبال با افرادی که با شلوغ کردن در کنار زمین سبب اخلال در کار داوران می‌شوند، گفت: دقیقا همین اتفاق خواهد افتاد. انتظار داریم عزیزانی که کنار نیمکت ها هستند ابن شرایط را درک کنند که فوتبال عوض می شود و باید مدل و رفتار جدیدی از خودشان به نمایش بگذارند.  صحبت امروز ما هم درمورد بحث تهدید نیست بلکه این بود که باید کنار نیمکت ها باید با رفتار جوانمردانه شرایط خوبی برای قضاوت داوران فراهم کنند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال درخصوص آخرین  اقدامات فدراسیون فوتبال برای ورود سیستم VAR به لیگ برتر، توضیح داد: تمام کارها انجام شده و فقط منتظر صدور مجوز هستیم. بین ۵ شرکت مدنظر فیفا باید به ما تاییدیه نهایی بدهند و به محض دریافت این تاییدیه تمام شرایط برای تجهیز استادیوم‌ها، حضور در کلاس ها و .... آماده است تا هرچه سریع تر شرایط استفاده از VAR اتفاق بیفتد. من هم قول می دهم با تلاش تمام همکاران در فدراسیون هر چه سریع تر این سیستم وارد ایران شود.

کامرانی فر درخصوص احتمال حذف داوران ایرانی از مسابقات بین المللی به دلیل نداشتن مدرک VAR پاسخ داد: همه ما می‌دانیم مراحل آخر مسابقات بین المللی انجام می شود. سال گذشته هم داوران ما بدون داشتن مدرک به لیگ قهرمانان رفتند و بیشترین آمار حضور داوران در این مسابقات را داشتیم اما نامه رسمی به ما در این خصوص نرسیده است. درمورد کسب مدرک VAR داوران خیلی  وقت است کار را شروع کرده ایم و پس از دریافت مجوز، فدراسیون آمادگی دارد تا از این سیستم استفاده کند.

وی درمورد اینکه آیا فدراسیون فوتبال پس از صدور رای ویلموتس قصد پیگیری نقش مسعود سلطانی فر و انجمن فرهنگی ایران که هلند را در این پرونده ندارد، گفت: بعد از اینکه حکم ویلموتس صادر شد در یک تا دو روز آینده از اعضای هیات رئیسه می‌خواهیم به جلسه بیایند زیرا آنها باید درمورد اتفاقاتی که در این خصوص باید بیفتد، تصمیم گیری کنند. اجازه بدهید ابتدا هیات رئیسه تصمیم خود را بگیرد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال درخصوص اینکه آیا برای پرداخت طلب این مربی، مدت زمانی در نظر گرفته شده است، گفت: این زمان قانونی و متعلق برای تمام آرا است. اجازه بدهید جزئیات اعلام نشود اما مشخص است که باید در زمان مشخصی پرداخت شود‌. ضمن اینکه در این مورد موضوعی که تا حدی ما را نگران کرده این است که باید پول از محل مطالبات ما در فیفا برداشته شود.

کامرانی فر درمورد آخرین وضعیت ۲ میلیون یورویی که در زراعت بانک ترکیه به حساب ویلموتس واریز شده است، توضیح داد: باید درمورد این مسائل حقوقی افراد حقوقی نظر بدهند.

وی درمورد اظهارات اخیر سهیل مهدی مبنی بر احتمال تعلیق لیگ کشورمان با توجه به تعلیق کمیته صدور مجوز حرفه ای توضیح داد: ۵_۴ روز قبل تیم جدید مجوز حرفه ای را اعلام کردیم. با توجه به تعطیلی یک فصله لیگ قهرمانان و زمانی که داریم،  این تیم کار خودش را انجام می‌دهد‌. بحث مجوز حرفه ای تا هفته قبل در اختیار سازمان لیگ بود اما فدراسیون تصمیم گرفت  این بحث به فدراسیون منتقل شود. نفر جدیدی گذاشتیم و از یک هفته قبل تمام کارها زیرنظر فدراسیون در حال پیگیری است.

وی درباره اینکه گفته می شود سفر اسکوچیچ به ترکیه دیر انجام شده و ممکن است جنبه تفریحی داشته باشد، پاسخ داد: تمام سفرها و درخواست هایی که فدراسیون اعلام می‌کند با موافقت فدراسیون  و هماهنگی فدراسیون انجام می شود. او تقاضا کرده بود به ترکیه برود و از آنجا هم برای دیدن بازیکنان لژیونر به کشورهای دیگر خواهد رفت. این برنامه اسکوچیچ بوده و هست. تا فیفادی اول این برنامه ادامه دارد‌.

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره نامه های اخیر کمیته بدوی فدراسیون فوتبال به واعظ آشتیانی، اسدی و آخوندی و اینکه ظاهرا آنها به دلیل نقص مدارک نمی‌توانند در انتخابات شرکت کنند، توضیح داد: تاکنون هیچ کدام از افرادی که برای ریاست، نایب رئیس اول و دوم و نماینده باشگاه‌ها ثبت نام کرده اند، تایید یا رد صلاحیت نشده‌اند. کمیته بدوی انتخابات به صورت شکلی کار را بررسی کرده و برخی عزیزان در زمان ثبت نام مدارکی نداشتند. ما هم رسما و طبق مقررات نامه رسمی زدیم تا مدارک خود را تکمیل کرده و دو روز فرصت دارند اعتراض خود را اعلام کنند. شاید کمیته استیناف در بررسی مجدد، نظر دیگری داشته باشد. نباید زود قضاوت کنیم. اجازه بدهید پس از صدور رای حکم استیناف ۲۱ روز قبل از مجمع اسامی نامزدها اعلام خواهد شد و تا آن زمان در اعلام رد یا صلاحیت نامزدها صحبتی نخواهیم کرد زیرا این صحبت ها تا آن زمان رسمی نیست. افرادی که هم تاکنون تایید شده اند در مرحله اول است و همچنان باید منتظر ماند.

کامرانی فر اضافه کرد: کمیته بدوی در مورد پنج امضا برای نامزدهای ریاست و دو امضا برای نواب رئیس و نمیانده باشگاه ها نظر داده اما موضوع باید در کمیته استیناف بررسی شود.  کمیته بدوی و استیناف کاملا مستقل هستند که توسط مجمع انتخاب شده اند. هر تصمیمی بگیرند برای فدراسیون قابل احترام است.

وی درباره اینکه آیا فدراسیون فوتبال مصوبه ای نسبت به فعالیت مریم آزمون در تیم ملی بانوان صادر کرده زیرا شائبه ای درمورد حضور او در مجمع فدراسیون مطرح شده است، گفت: دقیقا او برای کار مصوبه دارد زیرا در مصوبه قبلی هیات رئیسه که هشت عضو در آن حضور داشتند و شهره موسوی هم در آن بود انتخاب سرمربی در تمام تیم‌های پایه و بزرگسالان بانوان به سرپرست فدراسیون تفویض شد. این موضوع در دستور جلسه هیات رئیسه بوده و همه عزیزان امضا کرده اند. حضور آزمون در تیم ملی بانوان با مصوبه هیات رئیسه است. سرمربیان نوجوانان و جوانان نیز مصوبه رسمی و قانونی هیات رئیسه را دارند. فقط به این دلیل که این مصوبه جزو دستور جلسه محرمانه فدراسیون بوده نمی توانم آن را در اختیار رسانه ها قرار بدهم در غیر این صورت شفاف نشان  می دادم تا همه ببینند. حضور آنها تا زمانیکه هیات رئیسه تکمیل شود کاملا قانونی است.

دبیرکل فدراسیون فوتبال درمورد غیبت برخی اعضای تیم ملی امید در سفر به قونیه ، گفت: جلسات زیادی با کمیته ملی المپیک داشتیم. بازی‌های کشورهای اسلامی مقرراتی دارد که طبق آن مشخص است چه تعداد بازیکن و همراه می‌توانند در قونیه باشند‌. این مسابقات هم مانند المپیک کمپ و دهکده دارد که تعداد خاصی می‌توانند وارد آن شوند. ما هم درمورد افراد اضافی درخواست دادیم اما برخی مقررات ار اختیارات فدراسیون خارج است.

کامرانی فر افزود: درخواست شده برخی عزیزان خارج از کمپ باشند اما به دلیل بحث کرونا کمیته پزشکی موضوع را بررسی می‌کند. باید دید در نهایت کمیته جوانان کار را به چه شکلی پیش می‌برد.

وی درباره شکایت جان لامرز، دستیار هلندی مهدوی کیا از فدراسیون فوتبال، اظهار داشت: باید به این موضوع بازگردیم نحوه پرداخت مالی به مربیان خارجی به این دلیل که با بانک های خارجی مراوده نداریم مقداری برای ما سخت است. باید به صورت نقدی پول را پرداخت کنیم. نوبت های قبلی که او به ایران آمد این کار انجام شد اما اکنون خیلی زود وارد پروسه شکایت شد. پیش از این هر زمان برای انجام کار و حضور در اردو به کشورمان آمد پولش را دریافت کرد و این دوره هم متنظر بودیم به ایران بیاید تا پولش را نقدی بدهیم. در قرارداد هم نه لامرز شماره حساب داده و نه ما. نوشته ایم نقدی پرداخت می شود.

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا به بحث درگیری حمید مطهری و ساکت الهامی در اردوی تیم‌های نساجی و هوادار در ترکیه ورود شده است، گفت: به حدی کارهای دیگر داریم که هنوز به این مورد نرسیده ایم‌.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول