اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

حیدری: هیچ داوری نمی‌خواهد نقش اول زمین باشد / سیستم‌های رادیویی ما معیوب بود

داور فوتبال کشورمان در حاشیه سمینار دانش افزایی گفت: تمام تلا‌ش‌ها، کلاس‌ها و سمینارها برای این است که ما بتوانیم اشتباهات خودمان را کمتر کنیم. هیچ داوری دوست ندارد نقش اول زمین باشد.

حیدری: هیچ داوری نمی‌خواهد نقش اول زمین باشد / سیستم‌های رادیویی ما معیوب بود

به گزارش خبرگزاری فارس، بیژن حیدری در حاشیه سمینار دانش افزایی داوران اظهار داشت: در مرحله اول تصمیم دارند که 32 داور در ایران را در این کلاس شرکت دهند. اگر نتوانند چنین کاری انجام دهند، در این فکر هستند که داوران بین المللی ایران برای اینکه از مسابقات فیفا و آسیا جا نمانند به کشورهایی که می‌توانند این کلاس‌ها را برگزار کنند، اعزام کنند. حداقل داوران بین المللی ما فاصله‌ای بین آنها و داوران آسیایی به وجود نیاید زیرا تمام مسابقات مهم آسیا دارد با ویدیوچک برگزار می‌شود و اگر ما چنین مدرکی را نداشته باشیم مثل این می‌ماند که تست آمادگی جسمانی را پاس نکردیم.

وی ادامه داد: شک نکنید که ما داوران بیشتر از هر کسی خواستار آمدن ویدیوچک هستیم. مطمئناً فشار از روی داوران برداشته می‌شود و تمام تصمیم‌هایی که گرفته می‌شود در همان زمین مسابقه تمام می‌شود. آرامش بیشتری بر جامعه داوری، کمیته داوران و در نهایت برای تیم‌ها و تماشاگران ایجاد خواهد شد. تیم‌ها بدانند که داوران جلوتر از آنها فشار می‌آورند که هر چه سریع‌تر ویدیوچک وارد ایران شود.

حیدری گفت: تمام تلا‌ش‌ها، کلاس‌ها و سمینارها برای این است که ما بتوانیم اشتباهات خودمان را کمتر کنیم. هیچ داوری دوست ندارد نقش اول زمین باشد، هیچ داوری نمی‌خواهد در زمین دیده شود. تماشاگران آمده که فوتبال ببیند و نیامده که داور را تماشا کنم. ما مطمئن هستیم که با تست‌های آمادگی جسمانی و کلاس‌ها سال بهتری را خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: سمینار خوبی است، مدرس آن صاحب نام است و در یوفا و فیفا حضور دارند. در کشورهای مختلفی حضور پیدا کردند و من مطمئنم که اطلاعات و تجربیات خوبی می‌توانند به داوران ایران اضافه کنند. امیدوارم در این 3 روز ما داوران بتوانیم از این کلاس‌ها نهایت استفاده را ببریم.

حیدری اظهار داشت:‌ قرارداد خوبی با اسپانسر جدید بسته‌اند که امیدوارم تاثیرات خوبی روی آینده داوری فوتبال بگذارد. ابزار لازم مثل سیستم‌های رادیویی و ویدیوچک زودتر بتواند به جامعه داوری ورود پیدا کنند. تمام سیستم‌های رادیویی ما همه معیوب بود و مشکل داشتیم. شاید در خیلی از مسابقات همین سیستم رادیویی ساده می‌توانست خیلی به ما کمک کند. امیدواریم این تلاش‌ها نتیجه بدهد و اشتباهات کمتر شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول