اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

تدابیر «فراتر از معمول» ارتش آمریکا برای سفر پلوسی به تایوان

مقامات پنتاگون گفتند اگر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان سفر کند ارتش این کشور تدابیری «فراتر از معمول» جهت تضمین امنیت او در منطقه به کار خواهد گرفت.

تدابیر «فراتر از معمول» ارتش آمریکا برای سفر پلوسی به تایوان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع آمریکا برنامه افزایش حضور و تحرکات در حوزه اقیانوس هند-آرام را در نظر دارد تا از سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان پشتیبانی کند.

خبرگزاری «اسوشیتد پرس» به نقل از مقامات آمریکایی نوشت، اگر سفر پلوسی به تایوان قطعی شود، ارتش آمریکا تحرکات نیروها و تجهیزات خود در حوزه اقیانوس هند-آرام (آب‌های اطراف چین) را افزایش خواهد داد.

اسوشیتد پرس نوشت، این مقامات پنتاگون جزئیات بیشتری ارائه نکردند اما به گفته آن‌ها احتمالاً از جنگنده‌ها، کشتی‌ها و تجهیزات جاسوسی و دیگر سیستم‌های نظامی برای تأمین امنیت پرواز پلوسی و حضور او در تایوان فراهم خواهند شد.

مقامات پنتاگون به این خبرگزاری گفتند، هر سفر مقامات ارشد آمریکا نیازمند تدابیر امنیتی به‌خصوصی است اما تدابیر در نظر گرفته شده برای سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان فراتر از موارد معمول است.

روز گذشته (چهارشنبه) «مارک میلی» رئیس ستاد نیروهای مسلح آمریکا گفت، زمان بحث درباره سفر پلوسی به تایوان نرسیده است اما «اگر تصمیمی درباره سفر پلوسی یا هر کس دیگری گرفته شود و برای حمایت نظامی درخواست دهند، ما کاری که لازم باشد برای تضمین امنیت سفر آن‌ها انجام خواهیم داد».

روزنامه «ساوث چاینا مورنینگ پست» نیز بامداد امروز (پنجشنبه) به نقل از یک گروه تحلیلی محلی گزارش داد که ناوگروه تهاجمی نیروی دریایی آمریکا در شرق آسیا به سمت تایوان در حال حرکت است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول