اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

گزارش آژانس بین المللی انرژی از وضعیت سرمایه گذاری انرژی پاک در جهان تا سال 2030

گزارش آژانس بین المللی انرژی نشان می دهد که تا سال 2030 حجم سرمایه گذاری سالانه جهان در بخش انرژی پاک نزدیک به 5000 میلیارد دلار می رسد و سرمایه گذاری در بخش سوخت های فسیلی هم به حداقل می شود.

گزارش آژانس بین المللی انرژی از وضعیت سرمایه گذاری انرژی پاک در جهان تا سال 2030

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سرمایه گذاری روی انرژی های پاک و تجدید پذیر یکی از راهکارهای مقابله با بحران انرژی و نیز رفع بحران های آب و هوایی در آینده معرفی شده است، از همین رو کشورها تلاش می کنند که از الان در این حوزه سرمایه گذاری های گسترده ای انجام دهند.

جنگ اخیر روسیه و اوکراین به بحران انرژی در کشورها بویژه منطقه اروپا انجامیده و سبب شده کشوری مانند آلمان روند سرمایه گذاری روی انرژی های پاک را سرعت بیشتری بدهد. آمریکا و انگلیس و دیگر کشورهای اروپایی هم رویکرد مشابهی را دنبال می کنند.

گزارش آژانس بین الملل انرژی نشان می دهد که از سال 2015 سرمایه گذاری روی تولید سوخت های فسیلی روند کاهشی داشته و پیش بینی شده است که تا سال 2030 هم به حداقل برسد در دیگر سو سرمایه گذاری روی انرژی های پاک از سال 2015 روند صعودی داشته است و پیشی بینی شده که در سال 2030 سرمایه گذاری جهان روی انرژی های پاک به رقم نزدیک به 5000 میلیارد دلار در سال برسد.

آژانس بین المللی انرژی نمودار منتشر کرده که وضعیت بهتری از سرمایه گدذاری در بخش سوخت های فسیلی و انرژی های پاک را تا سال 2030 پیش بینی کرده است.

همانگونه که در نمودار نشان داده می شود به همان نسبت که سرمایه گذاری روی انرژی های فسیلی کمتر می شود به همان نسبت به سرمایه گذاری روی انرژی پاک اضافه شده است و پیش بینی می شود که تا سال 2030 این رقم به اوج خود یعنی نزدیک به 5000 میلیارد دلار برسد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول