اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس

پیشنهادی به پلیس امنیت اجتماعی: به دوربین مجهز شوید/ شکستن روایت یک‌سویه از برخورد با بدحجابی ضروری است

اگر روایت یک‌طرفه از برخورد مأموران پلیس امنیت اجتماعی با بدحجابان که توسط ضدانقلاب در فضای رسانه پمپاژ می‌شود شکسته شود می‌تواند اقناع افکار عمومی را برای اجرای موثرتر قانون پیش ببرد. این اتفاق می‌تواند با تجهیز پلیس به دوربین‌های فیلم‌برداری رقم بخورد.

پیشنهادی به پلیس امنیت اجتماعی: به دوربین مجهز شوید/ شکستن روایت یک‌سویه از برخورد با بدحجابی ضروری است

فارس پلاس؛ پرونده بدحجابی: پیشتر در گزارشی توضیح دادیم که پلیس امنیت اجتماعی کجای ماجرای حجاب قرار دارد. ( اینجا) کاسبان و مانکن ها، بی عفت‌ها و قانون شکن ها بخشی از بدحجابان جامعه هستند که نمی توان با اقدامات فرهنگی با آنها مواجه شد و اصلی‌ترین اقدام، مقابله سخت و محکم به پشتوانه مشروعیت قانونی و حمایت اجتماعی است. 

گاهی این تیپ از بدحجابان تحت تاثیر القائات عوامل ضدانقلاب نیز رفتارهای خود را تغییر می دهند. ضدانقلاب برای این کار هزینه‌های سنگینی متحمل می‌شود. در یک مورد طبق اعلام رسمی خود دولت آمریکا از سال ۲۰۱۵ تا سال ۲۰۲۲ دولت آمریکا برای یکی از عوامل خود به نام معصی علینژاد رقم ۶۲۸ هزار دلار دستمزد شخصی پرداخته کرده است. 

 

 

در آخرین اقدام علینژاد به مخاطبان خود اینگونه توصیه‌نامه می‌نویسد:

«‌ اگر با معترضان به بی حجابی مواجه شدید این‌کارها را انجام دهید:

۱- با صدای بلند اعتراض کنید. ۲-اگر رهگذر هستید و ون گشت ارشاد را دیدید نزدیک بروید و اگر دیدید کسی داخل ون هست با صدای بلند صحبت کنید تا بقیه هم دور شما جمع شوند. ۳-فریاد بزنید و ساکت نباشید. ۴-رهگذران مرد فقط فیلم نگیرند و فریاد بزنند ۵- اگر شما را سوار ون کردند بلند حرف بزنید و شرمسارشان کنید از شغلشان. ۶- به چادر ماموران زن دست بزنید و عصبانی شان کنید. ۷-پدران و مادران که برای آزاد کردن فرزندانشان می روند نباید فرزندانشان را سرزنش کنند. ۸-تماشاچی نباشید، سکوت نکنید هرجا دیدید زنی فریاد می زند شما هم تشویقش کنید و علیه ماموران گشت ارشاد فریاد بزنید.»

خط به خط این دستورالعمل، تشویق به تخلف از قانون و هنجارهای اجتماعی در ایران است.

نوک کوه یخ!

این ماجرا نوک کوه یخی است که جریانات ضدانقلاب به صورت علنی آن را اعلام می‌کنند و عوامل میدانی و نفوذی شان کار دیگری را در کف خیابان‌‌های تهران پیش می برند. دستگیری زن بدحجابی که در اتوبوس هتاکی می‌کرد خود گواه این مدعاست. زنی که هویتش را پیش از نهادهای قضایی جمهوری اسلامی ایران، رسانه‌های ضدانقلاب افشا کردند. سپیده رشنو توسط نهادهای امنیتی دستگیر شد و هم اکنون در اختیار نهادهای مسوول در جمهوری اسلامی است تا پرونده او در قوه قضائیه رسیدگی شود.

این افراد توسط عوامل دولت آمریکا سازماندهی می‌شوند تا در کف خیابان‌های تهران پروژه‌های ترویج بدحجابی را پیش ببرند. عوامل رسانه‌ای این جریان هم تلاش می‌کند با ظاهرسازی، شیوه نامه مقابله اجتماعی را تجویز کند و اقدامات عوامل نفوذی خود را به نام مقابله مدنی جا بزند. 

روایت یک طرفه علیه پلیس امنیت اجتماعی و آمران به معرف

اما مشکل رسانه در این ماجرا روایت یک‌طرفه آن از سوی ضدانقلاب است. تقریبا تا کنون هیچ فیلمی از سوی ماموران پلیس امنیت اجتماعی منتشر نشده است تا نشان دهد فرد بدحجاب چه گفته است یا چه برخوردی داشته است؟ اغلب فیلم‌ها هم ناقص است. یعنی هیچ فیلمی از ابتدای مواجه شدن ماموران پلیس امنیت اجتماعی با افراد بدحجاب در دسترس نیست و اغلب فیلم‌هایی در فضای وب می توان یافت پس از آن لحظه‌ای شروع می‌شود که ماموران پلیس امنیت اجتماعی اقدام به دستگیری می‌کنند و فضا تند می‌شود.

گویا ضدانقلاب به طور هماهنگ یک شیوه‌نامه هم برای تولید و انتشار فیلم‌های پلیس امنیت اجتماعی تنظیم کرده است. مثلا در همه فیلم ها جیغ و دادهای مظلوم نمایانه بدحجابان، نشان دادن اعمال خشونت از سوی پلیس، درگیری چند جوان با ماموران یا فریاد زدن بر سر مامور که مثلا دخترم مریض است یا ... به طور مشترک در اغلب فیلم‌ها دیده می‌شود. این شیوه‌نامه به طور جدی در حال پیاده سازی است و تقریبا می‌توان گفت فیلم و تصویری نیست که توسط رسانه‌های ضدانقلاب به طور گسترده پخش بشود و این شرایط را رعایت نکرده باشد.

پلیس امنیت اجتماعی به دوربین مجهز شود

تجهیز ماموران پلیس امنیت اجتماعی به دوربین فیلم برداری می تواند کمک موثری در شفاف سازی ماجرا بکند. روایت یک طرفه درگیری ماموران پلیس امنیت اجتماعی با خاطیان باید شکسته شود. جامعه باید نحوه تعامل ماموران پلیس امنیت اجتماعی را با هنجارشکنان ببینند. اگر جامعه از صفر تا صد نحوه برخورد ماموران پلیس آگاه شوند نگاهشان به مسئله پلیس امنیت اجتماعی هم نگاه واقع بینانه‌ای خواهد بود. اغلب ماموران پلیس افراد آموزش دیده و توجیهی هستند اما روایت ناقص و یک طرفه از این مسئله سبب شده است تا جوسازی علیه پلیس امنیت اجتماعی شدت بگیرد.

یک نمونه همین درگیری سپیده رشنو با دختر خانم محجبه در اتوبوس بی‌آرتی بود. خانم محجبه هم دوربین به دست شد و این روایت یک طرفه را شکست. زاویه دوربین این خانم محجبه توانست یک قاب تصویر از برخورد زننده عامل دست جریان ضدانقلاب را هم به تصویر بکشد. این اتفاق مهمی است که اگر در مورد پلیس امنیت اجتماعی رقم بخورد می‌تواند فهم فضای افکار عمومی را هم نسبت به ماجرا دقیق‌تر کند.

انتهای پیام/ ت 22

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول