اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هراس آمریکا از تسلیم اروپا در مقابل روسیه

یک شبکه آمریکایی به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش کرد که واشنگتن نگران است که معضل کمبود گاز منجر شود که کشورهای اتحادیه اروپا در مقابل روسیه عقب‌نشینی کنند.

هراس آمریکا از تسلیم اروپا در مقابل روسیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه سی ان ان به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش کرد که دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور  آمریکا نگران است که کمبود گاز ناشی از کاهش عرضه نفت و گاز و انرژی روسیه به غرب ممکن است اتحاد اتحادیه اروپا علیه مسکو را تضعیف کند.

بنا بر گفته یک منبع، «عاموس هوچستین» هماهنگ‌کننده رئیس‌جمهور آمریکا در امور انرژی جهانی عازم پاریس و بلژیک شده تا درباره طرح‌های احتیاطی آمریکا-اروپا در شرایط کمبود گاز در زمستان گفت‌وگو کنند.

شبکه سی ان ان با اشاره به گفته یکی از مقام‌های آمریکایی گزارش کرد: «تأثیر (کمبود گاز) بر اروپا می‌تواند به ایالات متحده نیز بازگردد و منجر به افزایش بی‌شمار قیمت گاز طبیعی و برق شود. این مسئله همچنین آزمایش بزرگی از انعطاف‌پذیری و اتحاد اروپا علیه روسیه است».

بر اساس این گزارش، هفته جاری، واشنگتن همچنین قصد دارد با کشورهای اروپایی درباره راههای افزایش تولید انرژی هسته‌ای گفت‌وگو کند. به ویژه، ایالات متحده امیدوار است که دولت آلمان را ترغیب کند تا طرح‌های خود برای حذف تدریجی استفاده از انرژی هسته‌ای را به تعویق اندازد و فعالیت سه نیروگاه هسته‌ای خود را توسعه دهد».

روز دوشنبه، شرکت بزرگ انرژی گازپروم روسیه اعلام کرد که عملیات یک توربین دیگر ساخت زیمنس را به حالت تعلیق درآورد زیرا به نقطه تعمیرات اساسی خود رسیده است. . این منجر به کاهش ظرفیت ایستگاه کمپرسور پورتووایا به نصف - از 67 به 33 میلیون متر مکعب در روز می شود. «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه هفته گذشته در این مورد هشدار داده بود.

بر اساس گزارش خبرگزاری روسی تاس، خط لوله نورد استریم از اواسط ژوئن تنها با 40 درصد ظرفیت (67 میلیون متر مکعب در روز) به دلیل تأخیر در بازگشت یک توربین زیمنس که برای تعمیر به کانادا ارسال شده بود، کار می‌کند.

در پی درخواست های متعدد آلمان، کانادا با بازگرداندن توربین تعمیر شده در 9 جولای موافقت کرد. با این حال، گازپروم می‌گوید هنوز مسائل حل نشده‌ای در مورد تحریم‌های اتحادیه اروپا و انگلیس وجود دارد که باید قبل از حمل و نصب توربین در روسیه حل شود.  توربین های دیگر را می‌توان برای تعمیر منتقل کرد.

طبق این گزارش، کمیسیون اروپا مدعی است که تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه شامل تجهیزات ترانزیت گاز نمی‌شود.

روسیه در تاریخ 24 فوریه به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس دونستک و لوهانسک برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، دستور آغاز عملیات نظامی به اوکراین را صادر کرد و از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها علیه روسیه را تشدید کردند و اعلام کردند که در اقدامی تنبیهی قصد دارند، واردارت انرژی روسیه را قطع کنند که پس از مدتی به این نتیجه رسیدند که این مسئله به ضرر خود کشورهای اروپایی در آستانه فصل سرما تمام خواهد شد.

روسیه از همان آغاز اعلام کرد که به هیچ عنوان به دنبال هدف قرار دادن زیرساخت‌های غیرنظامی اوکراین و اشغال این کشور نیست و تنها به دنبال نازی‌زدایی و خلع سلاح اوکراین است و قصد دارد زیرساخت‌های نظامی این کشور را هدف قرار دهد و از آن زمان حدود 5 ماه می‌گذرد اما عرضه تسلیحات غرب به اوکراین و تحریم‌های روسیه مانع از پایان دادن به جنگ روسیه شده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول