به گزارش خبرنگار فارس، رضا صیادی رییس سازمان زیباسازی شهرداری تهران در نشست خبری این سازمان به منظور تشریح فعالیتهای این سازمان در آستانه ماه محرم، که پیش از ظهر امروز برگزار شد، گفت: در آستانه محرم حسینی پس از چند سال که شرایط کشور به دلیل کرونا بحرانی تر بود، فضا بهتر شده و البته امسال هم باید پروتکلهای بهداشتی را جدی گرفت.
وی با تشریح نحوه تعیین شعار سال محرم که با حضور هنرمندان، و بیان اینکه "نجات اهل عالم با حسین است" شعار محوری ما در موضوع محرم است و در تمامی حوزه ها رعایت می شود.
صیادی ابراز داشت: در محرم یک دغدغه جدی داریم و آنهم جلب مشارکت مردمی است و میدانیم که در یک موضوع فرهنگی مردم جدی پای کار بیایند اما در موضوع محرم مردم جلوتر از مسئولان و نهادهای حاکمیتی اند.
وی افزود: برای ما اهمیت داشت که کار مردمی را حاکمیتی نکنیم و همه سیاست های اصلی سازمان اینگونه پیش رفت.
رییس سازمان زیباسازی شهرداری تهران با اشاره به اینکه سیاهپوشان شهر، اصلیترین برنامه این سازمان در محیطهای فرامحلی مثل بزرگراههاست و تمرکز ما به سمت این معابر رفته است، گفت: حدود ۱۳ هزار پرچمهای ۱×۴ علاوه بر پلها،در محورهای اصلی شهر نصب خواهد شد.
وی افزود: ۱۰۰ هزار پرچم محلی بین مردم توزیع شد و از هیاتهای محلی و مساجد حمایت شد. و بیش از ۱۵۰۰ مسجد بسته حمایتی فضاسازی محیطی گرفته اند.
صیادی با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ نماپرچم بر روی ساختمانهای بلندمرتبه نصب خواهد شد و فردا طی مراسمی در ساختمان ها به اهتزار در میآید.
وی از اهتزار ۱۰۰ ابر پرچم در سطح شهر تهران که مدتی پیش در عتبات عالیات طواف داده شده اند خبر داد و یادآور شد، طرح آنها طرح گنبد ضریح سیدالشهدا هستند.
وی از برگزاری رویداد هنری کالیگرافی نشان عاشقی خبر داد و گفت: امسال برای اولین بار تحت عنوان سوگواره هنری با ۵۰۰ تیغه علامت در عمارت عین الدوله در حال انجام است.
وی افزود: ۲۰۰ کتل طراحی شده که با تیغههای علامت در روزهای پیش روجانمایی میشود.
رییس سازمان زیباسازی به اجرای تبلیغات محیطی بر روی بیلبوردها با چند رویکرد اشاره کرد و ابراز داشت: صدر در صد سازههای فرهنگی کشور به اجرای این بیلبوردها اختصاصص یافته که از جمله آنها، کودکان عاشورایی با شعار "شکر خدا را که در پناه حسینیم" که از دیشب اکرانش آغاز شده است.
وی ادامه داد: مجموعه دوم مربوط به جملههای خاطره انگیز است که تحت عنوان زمزمههای عاشورایی با کی آر کد، در محیطهای پیاده محور نصب خواهد شد. و در واقع این بیلبوردهای تهران برای مردم تهران نوحه میخوانند.
صیادی همچنین از اجرای دیوار نگاره با ۴۰۰ متر در بزرگراه ستاری خبر داد که در دهه محرم رونمایی خواهد شد.
وی در پاسخ به سوالی درباره خرابی پلهبرقی ها گفت: شکایتهای مردمی درباره پلههای مکانیزه یک پنجم شده است و تلاشمان بر این است درصدی از پلها که هاموشی شناور دارند را رفع مشکل کنیم.
وی افزود: فاز روشن سازی اضطراری پله ها تا زمان وعده داده شده اتفاق افتاد. و حدود۸۷ درصد یونیتهای پله های مکانیزه روشن است.
رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به تاکید مدیریت شهری ششم بر هویت بخشی شهر تهران، گفت: این هویت بخشی چند معیار دارد، میدان های شاخص و ورودی های تهران در اولویت هویت بخشی هستند.
وی ادامه داد: ۱۲ میدان تهران نیازمند المان شهری شاخص هستند، که در حال حاضر بر روی المان سازی میدان خراسان در منطقه ۲۰ در حال فعالیت هستیم، همچنین پروژه بزرگی را برای میدان عبدالعظیم در نظر داریم.
صیادی با اشاره به اینکه مبادی ورودی شهر تهران است. بی هویت ترین بخش های این کلانشهر است از اجرای یک ابرپروژه شاخص با همراهی۴۰ طراح و معمار مطرح خبر داد و گفت: برای نمادسازی ورودی فرودگاه مهر آباد و فرودگاه امام خمینی برنامه داریم.
رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران در پاسخ به سوالی درباره شفافیت قراردادهای این سازمان نیز توضیح داد: همه قراردادها شفاف است، اما به دلیل ملاحظات اقتصادی به منظور تنطیم بازار است، اعلام دقیق برخی از اعداد و ارقام ممکن نیست چون بازی های اقتصادی را دچار خدشه می کند.
وی درآمد سال پیش این سازمان را حدود هزار میلیارد عنوان کرد و گفت: این رقم دوبرابر پیش بینی ما بوده است. و در سال جاری نیز ۲۵ درصد ضریب رشد خواهیم داشت.
وی درباره هوشمندسازی سازههای تبلیغاتی نیز اظهار داشت: سازه های تبلیغاتی هوشمند، نشان از شهر هوشمند است، همه کارهای اجرای این سازه ها از سمت سازمان زیباسازی انجام شده اما اجرای آن به دلیل برخط بودن به تاییدات امنیتی دارند. ضمن اینکه اتفاقات اخیر هک ضریب نظارت را بالاتر برده است.
صیادی درباره فاز نخست اجرای برنامه ای مدنظر این سازماندر دوره مدیریت شهری ششم را در فاز اول تبدیل اکران های فرهنگی به پویش های ملی عنوان کرد و گفت: ۲ میلیون ۵۰۰ هزار شهروند مخاطب پیامهای ما داده اند. و این تعاملی کردن سازمان زیباسازی یک دستاورد است.
وی افزود: پروژه های عمرانی برای هویت بخشی نیاز به کار جدی و بلندمدت دارد و حتما لازم است که کارها با مطالعه و برنامه ریزی انجام شود.
رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران درباره احیای سنتهای تهران گفت: این سنت ها با محوریت پرچم و کتیبه های سنتی مردم تهران امسال اجرا شد.
وی از اجرای جشنواره ای به نام جشنواره محله زیبا خبر داد و گفت: اهالی هر محل با تسهیلگری سازمان، پروژه های کوچک تعریف می کنند کوچه را با سلیقه خودشان آذین کنند.
انتهای پیام/