اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

نسخه عربی سلام فرمانده در حرم سامرا اجرا شد+عکس و فیلم

نسخه عربی سلام فرمانده توسط جمعی از کودکان و نوجوانان قرآن‌آموز طرح امام هادی علیه‌السلام در حرم امامین عسکریین علیهم‌السلام اجرا شد.

نسخه عربی سلام فرمانده در حرم سامرا اجرا شد+عکس و فیلم

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، سامرا که در دهه گذشته یکی از شهرهای پرخطر و بخشی از قلمروی داعش بود، در سال‌های اخیر با تلاش نیروهای مقاومت از داعش پاکسازی شده و زائران در امنیت کامل به حرم امامین عسکریین علیهم‌السلام مشرف می‌شوند.

سامرا یکی از شهرهای عراق است که تعداد اهل سنت در این شهر نسبت به شیعیان بیشتر است. با این وجود، بسیاری از اهل سنت هم به امامین عسکریین علیهم‌السلام ارادت دارند و برای برآورده شدن حوائج خود به امام هادی و حسن عسکری علیهم‌السلام متوسل می‌شوند و نذری‌هایی را در خانه امام زمان (عج) توزیع می‌کنند و در سال‌های اخیر حرم امامین عسکریین علیهم‌السلام نقطه عطفی برای اتحاد مسلمانان از شیعه و‌ سنی شده است.

روز گذشته جمعی از قرآن آموزان طرح امام هادی علیه‌السلام با حضور در حرم امامین عسکریین علیهم‌السلام پایان نخستین دوره این طرح را جشن گرفتند. در این مراسم نسخه عربی سرود سلام فرمانده هم اجرا شد و پس از آن هم کودکان و نوجوانان با هم‌خوانی «یا مهدی» با امام زمان (عج) تجدید میثاق کردند.

در ادامه فیلمی از اجرای سرود سلام یا مهدی در حرم امامین عسکریین علیهم‌السلام را مشاهده می‌کنید:

 

به گزارش فارس، سرود سلام فرمانده در کشورهای مختلف مورد استقبال کودکان و نوجوانان جهان قرار گرفته است و این سرود در شهرهای عراق نیز همچنان به عنوان محبوب‌ترین سرود در برنامه‌های مناسبتی اجرا می‌شود. چندی پیش نیز سرود سلام فرمانده در ‌بین‌الحرمین با حضور خوانندگان فارسی و عربی آن اجرا شد. (اینجا ببینید) همچنین گزارشی از اجراهای متعدد این سرود را در ایران و سایر کشورهای جهان، اینجا بخوانید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول