اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

شکل‌گیری مثلث امارات، روسیه و ترکیه در ساخت پهپاد رزمی

رسانه‌های ترکیه از احتمال مشارکت امارات عربی متحده و روسیه در پروژه ساخت و توسعه پهپاد رزمی با ترکیه خبر دادند.

شکل‌گیری مثلث امارات، روسیه و ترکیه در ساخت پهپاد رزمی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های ترکیه روز سه شنبه از احتمال مشارکت امارات عربی متحده و روسیه در پروژه ساخت و توسعه پهپاد رزمی با ترکیه خبر دادند.

روزنامه «دیلی صباح» در این زمینه نوشت که «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه به «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه گفته است که کشورش علاقه‌مند به همکاری با «بایکار»، سازنده معروف‌ترین پهپاد رزمی ترکیه، بیرقدار است.

این موضوع در جلسه حزب حاکم عدالت و توسعه اواخر روز دوشنبه مورد بحث قرار گرفت. این پهپاد در حال حاضر به طور فعال توسط ارتش اوکراین در نبرد با روسیه استفاده می‌شود.

اخیراً، مدیرعامل بایکار، در پاسخ به  این سئوال که آیا ترکیه پهپاد بیرقدار را به روسیه می‌فروشد، گفت که ترکیه چنین کاری انجام نمی‌دهد.

در همین حال، اردوغان گفته که پیشنهاد دیگر از امارات بوده است. وی گفت که امارات پیشنهاد ایجاد کارخانه بایکار در این کشور حاشیه خلیج فارس را داده است.

این در حالی است که ارمنستان، کشور تنش‌دار با ترکیه و جمهوری آذربایجان  نیز از خرید پهپادهای رزمی از هند خبر داده است. 

 روزنامه «گریک سیتی تایمز» به نقل از رسانه‌های هندی نوشت که یک هیات ارمنستانی اخیرا در بازدید از هند و دیدار با مقامات هندی خرید پهپاد رزمی  را به‌طور برجسته در فهرست خود قرار دارند. پیشتر یکی از مقامات ارشد وزارت امور خارجه هند که از ایروان بازدید کرده بود، گفت که هند و ارمنستان در حال گفت‌وگو در مورد همکاری نظامی طولانی مدت به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای تعمیق روابط خود هستند.

در حالی که تنش‌های ارمنستان با جمهوری آذربایجان و متحد نزدیکش ترکیه ادامه دارد، یک هیات دفاعی ارمنستان به تازگی برای بررسی امکان خرید پهپادهای جنگی و سایر تسلیحات ساخت هند به «دهلی نو» سفر کرد.

به نوشته شماره سه شنبه روزنامه «گریک سیتی تایمز» به نقل از رسانه‌های هندی، این هیات ارمنستانی اخیرا  در بازدید از هند و دیدار با مقامات هندی پهپاد را به‌طور برجسته در فهرست خود قرار دارند.

رسانه‌های هندی به جزئیات دیگری از این مذاکرات ارائه و اینکه  آیا توافقی بین دو طرف حاصل شده است یا خیر، خودداری کردند. وزارت دفاع ارمنستان نیز از اظهار نظر درباره سفر گزارش شده نمایندگان این کشور به هند برای خرید تجهیزات نظامی  ازهند خودداری کرد.

پیشتر یکی از مقامات ارشد وزارت امور خارجه هند که از ایروان بازدید کرده بود، گفت که هند و ارمنستان در حال گفت‌وگو در مورد همکاری نظامی طولانی مدت به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای تعمیق روابط خود هستند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول