اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

رزمایش نظامی تحریک‌آمیز تایوان در بحبوحه تنش‌‌ چین و آمریکا

در حالی که تنش‌های چین و آمریکا بر سر تایوان ادامه دارد، اقدام تحریک‌آمیز مقام‌های تایوانی در برگزاری رزمایش نظامی خبرساز شده است.

رزمایش نظامی تحریک‌آمیز تایوان در بحبوحه تنش‌‌ چین و آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «تسای اینگ-وی» رئیس‌جمهور تایوان روز سه شنبه (امروز) همزمان با برگزاری رزمایش نظامی در این جزیره، شخصا از یک ناوشکن موشک انداز و ملوانان آن بازدید کرد.

در شرایطی که هشدارهای پکن به واشنگتن درباره احتمال سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان شدت گرفته است، در مناطق مختلف تایوان رزمایش نظامی برگزار شده است.

«تسای اینگ-وی» رئیس‌جمهور تایوان که مواضع نزدیک به آمریکا دارد و به شدت مخالف چین است، امروز سه شنبه برای دومین بار در ۶ سال حضورش در این منصب، وارد عرشه یک کشتی جنگی شد.

به گزارش رویترز، رئیس‌جمهور تایوان در بازدید از این کشتی جنگی ضمن نظارت بر «بزرگ‌ترین رزمایش سالیانه دریایی و هوایی» تایوان، بر عزم ارتش این جزیره برای دفاع از تایوان تاکید کرد.

طبق گزارش این رسانه غربی، تمرینات نظامی که دفع یک نیروی متجاوز را شبیه‌سازی می‌کند، با تمرینات حمله هوایی در سراسر جزیره همزمان شده است و تایوان آمادگی رزمی خودش را در برابر افزایش فشار نظامی چین افزایش می‌دهد.

 

رویترز همچنین خبر داد، به عنوان بخشی از رزمایش سالانه «هان کوانگ» تایوان، ۲۰ کشتی جنگی برای رهگیری و حمله به یک «نیروی متجاوز احتمالی» در سواحل شمال شرقی تایوان گلوله شلیک کردند. همزمان ناوگان جنگنده‌های  اف-۱۶ و جنگنده‌های بومی «چینگ کوو» به پرواز درآمده و حملات هوایی را تمرین کردند.

تسای اینگ-وی رئیس‌جمهور تایوان در بازدید از عرشه ناوشکن موشک انداز بازسازی شده «یو اس کید» ساخت آمریکا در ساحل شهر بندری «سوآئو» اظهارایت علیه چین مطرح کرد.

رئیس‌جمهور تایوان گفت: «این رزمایش عالی، همین حالا توانایی و عزم سربازان جمهوری چین (تایوان) برای دفاع از کشور را نشان داد. بیایید با هم به حفاظت از وطن خود ادامه دهیم».

رزمایش پنج روزه تایوان در بحبوحه تنش‌ها با چین و هشدارهای پکن به واشنگتن درباره سفر احتمالی نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا انجام شده است.

روز گذشته و بعد از گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای درباره هشدار چین به دولت جو بایدن درباره سفر نانسی پلوسی به تایوان، «ژائو لی جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در این باره اظهارنظر کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین هشدار داده بود: «طرف چینی بارها به ایالات متحده اعلام کرده است که به شدت با سفر پلوسی رئیس مجلس نمایندگان به تایوان مخالف است. ما کاملا آماده هستیم».

وی افزود: «اگر ایالات متحده راه خود را برود، چین قطعا اقدامات قاطع و کوبنده برای حفظ حاکمیت ملی و تمامیت ارضی خود انجام خواهد داد و ایالات متحده باید مسئول هر گونه عواقب جدی آن باشد» (جزئیات بیشتر).

 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول