اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

ثبت نرخ بیکاری زیر ۷ درصد برای نخستین بار طی دهه اخیر در سمنان

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: برای نخستین بار طی دهه اخیر، استان سمنان با ثبت عدد ۶.۱ درصد، نرخ بیکاری زیر هفت درصد را تجربه کرده است.

ثبت نرخ بیکاری زیر ۷ درصد برای نخستین بار طی دهه اخیر در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمدرضا صادقی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان ظهر امروز در ششمین جلسه شورای مهارت استان سمنان در سالن جلسات یادگار امام (ره) استانداری اظهار کرد: تنوع‌بخشی به الگوهای آموزشی بر اساس نیاز بازار امروز امری ضروری و لازم‌الاجراست.

وی اضافه کرد: تثبیت اشتغال یکی از دغدغه‌های ما در استان سمنان است که به‌صورت ویژه در دستور کار قرار دارد و نیازمند توجه و ورود شورای مهارت است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان افزود: سمنان در حوزه دانش‌بنیان، یکی از استان‌های پیشرو و موفق محسوب می‌شود که از ظرفیت‌های بسیار مطلوبی برخوردار است و باید از این مهم در راستای توسعه مهارت‌آموزی و اشتغال بهره‌گیری کرد.

صادقی بیان کرد: رویکرد فعال و پیشتازانه اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان در حوزه مهارت‌آموزی، توانمندسازی و توسعه کارآفرینی امری حائز اهمیت و ارزشمند است.

وی تأکید کرد: در حوزه تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه، تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سال جاری در استان سمنان پرداخت شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان خاطرنشان کرد: در زمینه تسهیلات کم‌بهره اشتغال‌زایی نیز ۲۳۳ میلیارد تومان، در مشاغل خانگی ۴۱ میلیارد تومان و بخش روستایی نیز ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

صادقی ضمن بیان اینکه این مهم نشان از عزم جدی برای رشد و توسعه صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات در استان سمنان دارد، تصریح کرد: استاندار سمنان اهتمام ویژه‌ای برای احیای واحدهای راکد در استان دارند که در این راستا با ۴۰ واحد تولیدی احیاشده در ۱۰ ماه سال گذشته، ۹۷۳ فرصت شغلی جدید برای استان سمنان فراهم شده است.

وی ادامه داد: برای نخستین بار طی دهه اخیر، در استان سمنان با ثبت ۶.۱ درصد، نرخ بیکاری زیر هفت درصد را تجربه کردیم که بسیار ارزشمند است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان اظهار کرد: استان سمنان، رتبه دوم تعهد اشتغال کشور را در سامانه رصد اشتغال تاکنون با تحقق ۴۵ درصد تعهدات شغلی به خود اختصاص داده است.

صادقی گفت: رویکرد فنی و حرفه‌ای استان سمنان به غیر از توجه به بازار حوزه مهارت، باید رفع دغدغه‌مندی موجود در زمینه افزایش بهره‌وری و راندمان کشاورزی، اصلاح الگوی مصرف، اقتصاد دیجیتال و ارتقای راندمان برداشت از معادن باشد.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول