اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

وزیر علوم: قدردان افرادی هستیم که با کار جهادی باعث پیشرفت کشور می‌شوند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دراختتامیه نشست طرح اندیشه تمدن‌ساز گفت: ما قدر‌دان افرادی هستیم که با کار جهادی باعث پیشرفت کشور می شوند.

وزیر علوم: قدردان افرادی هستیم که با کار جهادی باعث پیشرفت کشور می‌شوند

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در اختتامیه نشست طرح اندیشه تمدن ساز که به همت نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد،گفت: من در این مدت که مسئولیت دارم، چند کار ویژه از نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها دیدم که کاملا نو، به‌جا و اثر بخش بوده است و یک مورد آن همین طرح اندیشه تمدن ساز است که یک کار علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی بوده و اقدام مبارکی است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: دعوت از هزار نفر از برترین‌های کنکور سراسری در حرم امام رضا(ع)  که یک کار علمی و فرهنگی دقیق بوده از دیگر کارهای ارزشمند نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری‌در دانشگاه ها است.

 زلفی گل با اشاره به اینکه پیشرفت های امروز کشور مرهون تلاش جهادی اساتید و دانش آموختگان دانشگاه ها است، گفت: اگر امروز در زمینه های نظامی، فناوری، علمی،‌ و توسعه شرکت های دانش بنیان اتفاق افتاده مرهون تلاش جهادی اساتید دانشگاه و دانش آموختگان دانشگاه هاست، ما قدردان افرادی هستیم که با کار جهادی باعث پیشرفت کشور می شوند.

وی در ادامه افزود: از ایده های نوآورانه در زمینه های مختلف سیاسی، فرهنگی و آموزشی حمایت ‌می‌کنیم.

زلفی گل با اشاره به ظرفیت های مهم طرح اندیشه تمدن ساز گفت: بحث اندیشه تمدن ساز لغت کلیدی و مهمی است؛ یعنی ما برنامه ریزی کنیم تاریخ و فرهنگی را به گونه ای شکل بدیم که تجربیات گذشتگان را قدر بدانیم، اشتباهاتمان را تکرار نکنیم و از ظرفیت های مادی و معنوی جامعه مان نهایت استفاده را بکنیم و باید تلاش کنیم این ظرفیت الگویی برای بقیه جوامع بشود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان افزود: شما در این دوره بستری را فراهمی میکنیدکه دانشجویان و اساتید تراوشات ذهنی خود را کنار هم می گذارند، خروجی آن ایجاد فرهنگ و نگاه جدید بوده و باعث ایجاد دستاوردهای مهمی در کشور می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول