اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

معارض سوری در گفت‌وگو با فارس: از ارتش سوریه برای آزادسازی جولان حمایت می‌کنیم

معاون دبیر کل حزب معارض «الشباب الوطنی السوری» از حمایت شورای امنیت سازمان ملل از دشمن صهیونیستی انتقاد و از ارتش کشورش در مقابل صهیونیست‌ها حمایت کرد.

معارض سوری در گفت‌وگو با فارس: از ارتش سوریه برای آزادسازی جولان حمایت می‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «خالد کعکوش» معاون دبیر کل حزب معارض «الشباب الوطنی السوری» ضمن انتقاد از حمایت شورای امنیت از رژیم موقت صهیونیستی، بر حمایت از ارتش سوریه برای بازپس‌گیری اراضی اشغالی سوریه و هر گونه مقاومت مردمی برای آزادسازی جولان اشغالی تأکید کرد.

کعکوش در مصاحبه با خبرگزاری فارس در خصوص تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی علیه سوریه و عدم اتخاذ تصمیمات لازم شورای امنیت برای جلوگیری از این تجاوزات گفت: محکوم نکردن این تجاوزات یعنی اینکه شورای امنیت به مسئولیت خود عمل نمی‌کند.

وی افزود که شورای امنیت با وجود قدرت‌های سیاسی بزرگ در آن که دوست سوریه هستند، همانند یک شخص عاجز یا جانبدار دشمن صهیونیستی جلوه می‌کند و دلیل آن استفاده آمریکا از وتو به نفع این رژیم است.

این معارض سوری گفت: دولت سوریه از شورای امنیت برای محکوم کردن تجاوزات اسرائیل درخواست می‌کند اما این شورا به دلیل وتوی آمریکا قادر نیست قطعنامه‌ای صادر کند، اخیرا نیز شاهد تحرکات روسیه در این خصوص بودیم که نتیجه روشنی نداشت.

وی تصریح کرد: سوال این است که آیا هدف قرار دادن یک تأسیسات غیرنظامی همانند فرودگاه بین‌المللی دمشق و عدم صدور بیانیه از سوی شورای امنیت عاقلانه است؟ در جواب باید گفت بله این شورا ناتوان و سیاسی است.

وی به حمایت مطلق آمریکا از رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت که شورای امنیت در طول تاریخ چندین قطعنامه درباره جولان اشغالی سوریه صادر کرده که مهم‌ترین آن‌ها قطعنامه ۲۴۲-۳۳۸ است اما شورای امنیت هیچ سازوکاری را برای اجرایی کردن این قطعنامه قرار نداده است که نشان می‌دهد این شورا در برابر لجاجت و جانبداری آمریکا از دشمن جنایتکار مغلوب شده است و قادر نیست تجاوزات روزمره آن علیه ملت فلسطین را محکوم کند.

امید بستن به شورای امنیت بی‌فایده است

این معارض سوری با اشاره به اینکه امید داشتن به شورای امنیت بی‌فایده است، تأکید کرد که محکوم کردن یا نکردن این جنایت‌ها چیزی را تغییر نخواهد داد بلکه امید واقعی باید به قدرت ذاتی دولت سوریه و توان پاسخگویی و بازدارندگی آن باشد.

کعکوش تأکید کرد که سوریه باید به این تجاوزات مکرر پاسخ دهد و پاسخ هم خواهد داد اما بایستی این پاسخ حساب‌شده باشد چرا که ما با دشمن جنایتکار و قدرتمند تحت حمایت آمریکا و غرب مواجه هستیم.

معاون دبیر کل حزب معارض «الشباب الوطنی السوری» درباره زمان پاسخگویی سوریه به صهیونیست‌ها نیز گفت: به هیچ وجه جایز نیست که دولت سوریه در زمانی که دشمن می‌خواهد وارد جنگ با آن شود بلکه بایستی در زمانی باشد که رهبران سوریه آن را مناسب می‌دانند.

وی گفت که ما در نبردی هستیم که هدف راهبردی روشنی دارد و آن بازپس‌گیری اراضی اشغالی سوریه است بنابراین نباید به پاسخ تاکتیکی سرگرم شد.

وی در پایان تأکید کرد که بلندی‌های جولان متعلق به سوریه است و بازگرداندن آن به آغوش این کشور حتمی است و هیچ صلحی با رژیم صهیونیستی در کار نخواهد بود و بدون بازپس گیری حقوق ملت سوریه و ملت‌های عربی، منطقه روی صلح را نخواهد دید.


گفت‌وگو از: معصومه فروزان


انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول