اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

فارس من| مطالبه پرداخت وام به میزان پورتفوی بورس

در پویشی که در سامانه فارس من ثبت شده است، سهامداران متضرر خواستار پرداخت وام به میزان پرتفوی بورسی خود شدند.

فارس من| مطالبه پرداخت وام به میزان پورتفوی بورس

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، یکی از موضوعاتی که در دو سال اخیر و با ریزش بورس از شاخص دو میلیون و100 هزار واحدی به میزان بیش از 45 درصد برای سهامداران رخ داده است، کاهش ارزش دارایی سهامداران بوده است.

برخی کارشناسان معتقدند رفتار دولت دوازدهم در حوزه بورس، بسیار نامطلوب بوده و بیشتر دولت ها به این بازار به ابزاری برای تامین مالی کسری بودجه خود نگاه می‌کنند.

به همین منظور، پویش های متعددی در سامانه فارس من برای جبران ضرر سهامداران به ثبت رسیده است. در آخرین پویش ثبت شده به این منظور که با عنوان «به میزان پرتفوی بورسی وام پرداخت کنید»، می توانید آن را مشاهده کنید، ثبت کننده پویش به دنبال ایجاد راهی برای جبران ضرر و زیان سهامداران خرد بوده است.

در متن این پویش امده است: «دو سال پیش تمام سرمایه‌های خود را برای کمک به تولید و اشتغال کشور وارد بورس کردیم و کشور را از بحرانی که بر اثر تحریمهای ظالمانه قرار گرفته بود نجات دادیم .کسانی که در بازارهای دیگر مثل ملک، طلا، دلار و ارز و.... سرمایه گذاری کردند خیلی سود بردند ولی کسانی که برای تولید کشور دلسوزی کردند ، سرمایشون نصف شده و با تورمی که ایجاد شده ارزش بازاری آن نیز نصف شده و این حق ما نبود .این انصاف نیست که مسئولین بگویند سود و زیان با خود فرد است.

حال مطالبه ای که داریم اینست که لااقل دولتمردان عزیز بر اساس پرتفوی بورسی اشخاص و با وثیقه کردن همان سهام ، به سهامداران وام بدهند تا برای آینده خود و فرزندانمان در بورس سرمایه‌گذاری کنیم تا کمی از زیان وارده جبران شود . یقینا بورس هم رونق می‌گیرد و در نهایت به تولید و اشتغال نیز کمک کرده‌ایم .

از نمایندگان محترم مردم خواهش می‌کنیم به این مطالبه توجه بفرمایند. اگر ترس از افزایش نقدینگی و تورم دارید سهام خریداری شده را بمدت یک یا دو سال بلوکه کنید . چرا سهامدار خرد زیان دیده را رها کرده‌اید . فقط به سهامداران عمده نگاه نکنید».

خبرگزاری فارس طبق رسالتی که بابت پیگیری سوژه‌‌های فارسِ من برای خود تعریف کرده است، حتما پیگیری این موضوع را در دستور کار قرار می‌دهد و از مسوولان خواستار توضیح در این‌باره خواهد شد.

کاربران دیگر هم در صورت تمایل می‌توانید به امضاکنندگان این پویش بپیوندند؛ خبرگزاری فارس با رسیدن امضاهای این پویش به 1000 امضا و بالاتر حتما پیگیری‌های مختلفی در این‌باره خواهد داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول