اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

افزایش ۱۵ درصدی مصرف گاز در همدان

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان از افزایش ۱۵ درصدی مصرف گاز در چهار ماهه امسال خبر داد.

افزایش ۱۵ درصدی مصرف گاز  در همدان

به گزارش خبرگزاری فاس از همدان، محمدصادق محبی‌نظر ظهر امروز در جمع خبرنگاران از افزایش ۱۵ درصدی مصرف گاز در چهار ماهه امسال خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب گاز طبیعی در استان همدان مصرف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در چهار ماهه ابتدای سال گذشته یک میلیارد و ۲۲۱ میلیون متر مکعب گاز در استان مصرف شده بود که این عدد در سال‌جاری به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب رسیده که علت عمده این افزایش تأمین گاز نیروگاه شهید مفتح بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با بیان اینکه در شبانه‌روز گذشته ۱۱ میلیون و ۲۳۴ هزار و ۹۶۱ مترمکعب گاز توسط مشترکین همدان مصرف شده است، افزود: در این مدت در بخش خانگی ۲ میلیون و ۹۵۸ هزار و ۲۹۵ متر مکعب، در بخش نیروگاه ۶ میلیون و ۳۸۷ مترمکعب، در سه کارخانه سیمان استان ۹۸۹ هزار و ۵۹۱ مترمکعب و در بخش جایگاه‌های CNG نیز ۴۹۸ هزار و ۷۶۵ مترمکعب گاز مصرف شده است.

وی خاطرنشان کرد: نیروگاه شهید مفتح همدان از ابتدای سال تاکنون ۶۲۷ میلیون متر مکعب گازطبیعی مصرف کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۵۴۶ میلیون متر مکعب بوده رشد ۱۴.۸ درصدی دارد.

محبی‌نظر با تأکید براینکه نیروگاه شهیدمفتح از اسفند سال گذشته به‌طور کامل گاز سوز شده است، تصریح کرد: نیروگاه برای فصولی که از مازوت استفاده می‌کند باید فیلترهای مازوت را طراحی کند تا از میزان آلودگی‌های زیست محیطی تا حد قابل قبولی بکاهد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۲۲ هزار و ۴۶۴ مترمکعب بر ساعت گاز جایگزین سوخت مایع شده است، یادآور شد: این میزان از مصرف بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع جلوگیری کرده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان از پذیرش ۲۵ اشترک جدید صنعتی و کشاورزی در سال‌جاری خبر داد و بیان کرد: ۱۵ مورد نصب ایستگاه صنایع و ۱۹ هزار مترشبکه‌گذاری در محورهای صنعتی شده است.

وی درباره وقوع حوادث ناشی از گاز در سال جاری نیز عنوان کرد: ۶ مورد حوادث مشترکین رخ داده که به دلیل آتش‌سوزی بوده است.

محبی‌نظر با بیان اینکه ۳۵ درصد مشترکین گاز استان روستایی و ۶۴ درصد مشترکین شهری هستند، اظهار کرد: در سال جاری ۲۹۳ هزار انشعاب جدید شهری و ۵۲۲ انشعاب روستایی در استان همدان برقرار شده است.

انتهای پیام/ 3140

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول