اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

وقتی هنوز آقایان تدبیری تصمیم‌گیر هستند!/ پاس‌دادن کهگیلویه به پروژه‌های نافرجام

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد با اقرار به اینکه قبول دارم کهگیلویه محروم است و این اعتبارات ناکافی، توسعه کهگیلویه را پروژه‌های نامعلوم عنوان کرد تا بار دیگر بر مظلومیت تاریخی این شهرستان بیفزاید.

وقتی هنوز آقایان تدبیری تصمیم‌گیر هستند!/ پاس‌دادن کهگیلویه به پروژه‌های نافرجام

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، سیده مریم پیروزان_ خروجی نشست چهار ساعته کمیته برنامه‌ریزی در دهدشت کفاف حتی یک پروژه صفر تا صد در حوزه راه را هم نمی‌داد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست از رشد ۳۵ درصدی اعتبارات سخن به میان آورد این در حالی است عدد اعتبارات آن قدر اندک بود که با تبادل نظر فرماندار و تجمیع چندین پروژه شاید بتوان کاری انجام داد.

در این نشست برخی پروژه‌های مهم و با قدمت چندین سال کهگیلویه که سال‌هاست روح و ذهن مردم را می‌خراشند و هنوز در حد فونداسیون باقی‌ مانده‌ دیده نشدند و قطعا با این اعتبارات قطره‌چکانی هیچ امیدی به پیشرفت این پروژه‌ها دیده نمی‌شود.

این توزیع ناعادلانه اعتبارات با واکنش تند فرماندار کهگیلویه روبه‌رو شد و خطاب به رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مگر این شهرستان چه هیزم تری به شما فروخته است، پول دست شماست شما مسئول هستید، برخی اعتبارات شرم‌آور است؟

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد با اقرار به اینکه قبول دارم کهگیلویه محروم است و این اعتبارات ناکافی، توسعه کهگیلویه را پروژه‌های نامعلوم عنوان کرد تا بار دیگر بر مظلومیت تاریخی این شهرستان بیفزاید، به گفته شهابی‌نسب، کهگیلویه زمانی روی توسعه را خواهد دید که سد آبریز در این منطقه احداث شود، این در حالی است که او آگاه به اختلافات شدید برای احداث این سد است.

از مهم‌ترین مشکل این روزهای کهگیلویه می‌توان به نواسانات برقی در دیشموک و چاروسا اشاره کرد که صدای مردم این منطقه تا مرکز کشور هم رسیده، اما رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست حتی نمی‌دانست پروژه برق پایدار این منطقه که مصوب سفر ریاست جمهوری و یک پروژه‌ ملی است، فعال هست یا نیست!؟

سوال اینجاست آیا باید این کمبود‌ها و نواقصات و مشکلات در کمیته‌ برنامه‌ریزی مطرح شود تا رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد متوجه این مشکلات شود؟ آیا صدای مردم قلعه‌رئیسی و دیشموک طی دو هفته اخیرا به گوش او نرسید؟ و قطعا با اینگونه مدیریت‌هاست که ما همچنان در توسعه به عقب بر می‌گردیم و متاسفانه مردم، این‌گونه ضعف‌های مسئولان را به پای نظام می‌نویسند.

شهابی‌نسب یکی از نبود دلایل توسعه در کهگیلویه را فرار سرمایه‌گذاران دهدشتی به شهرستان‌های همجوار عنوان کرد! چرا او به دنبال دلیل فرار سرمایه‌گذار نمی‌گردد، آیا او نمی‌داند وقتی هیچ‌گونه زیرساخت عمرانی در این شهرستان فراهم نیست یک سرمایه‌گذار چگونه در این شهر سرمایه‌گذاری کند؟

از شبکه‌های آب که عمر آن‌ها به 40 سال بر می‌گردد و تهدید جدی برای شبکه آب دهدشت به شمار می‌رود تا ورودی‌هایی که قتلگاه جوانان این دیار شده و از سیمای نازیبای شهر دهدشت، نبود فضای سبز و از همه مهم‌تر کشتارگاه دهدشت که سلامت مردم در آن ذبح می‌شود، تنش آبی در دیشموک و دهدشت و پروژ‌ه‌های رها شده در دیشموک، می‌توان به عنوان طرح‌هایی نام برد که از دید رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد مغفول واقع ماند و اگر اعتباری هم تعلق گرفته فقط می‌توان یک توهین آن را تلقی کرد.

اجحاف در حق کهگیلویه سال‌های سال است که به عنوان یک میراث کهن بر گرده مردم این شهر سنگینی می‌کند و توزیع  ناعادلانه اعتبارات کمیته‌ برنامه‌ریزی این اجحاف را تاریخی‌‌تر از همیشه در ذهن مردم این دیار به ثبت رسانید.

انتهای پیام/۸۲۰۱۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول