اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

لاوروف: غرب‌ از مانع‌تراشی برای حل بحران جهانی غذا دست بردارد

وزیر امور خارجه روسیه ضمن استقبال از علاقه مصر برای شراکت در سازمان همکاری شانگهای و اتحادیه بریکس در خصوص مساله بحران جهانی غذا، از غربی‌ها خواست مشکلاتی را که در این زمینه ایجاد کرده‌اند، بردارند.

لاوروف: غرب‌ از مانع‌تراشی برای حل بحران جهانی غذا دست بردارد

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از روسیا الیوم، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه گفت که مسکو امیدوار است که «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد بتواند موضوع تحریم‌هایی را که مانع صادرات غلات روسیه به بازارهای جهانی می‌شود، حل کند.

وزیر امور خارجه روسیه در نشست خبری با «سامح شکری» همتای مصری خود در قاهره به صراحت اعلام کرد که مسکو خواستار لغو تحریم‌ها نیست، اما در رابطه با موضوع غذا، غرب باید مشکلاتی را که ایجاد کرده است، برطرف کند.

لاوروف تاکید کرد: کشورهای غربی از ورود کشتی‌های روسی به بنادر خارجی جلوگیری می‌کنند و این در وجود بحران جهانی غذایی نقش دارد.

وزیر امور خارجه روسیه گفت که گذرگاه‌های امن در دریای سیاه، حمل و نقل غلات از اوکراین را تضمین می‌کند، اما کیف باید مین‌ها را از بنادر حذف کند.

لاوروف در مورد توافقنامه‌ای که این هفته در استانبول با مشارکت روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل متحد برای انتقال غلات اوکراینی امضا شد، توضیح داد که اوکراین قرار است تضمین کند که آب‌های سرزمینی خود را از مین پاک کرده و به کشتی‌ها اجازه خروج از آنجا را بدهد.

وزیر خارجه روسیه افزود: روسیه و ترکیه در طول سفر این کشتی‌ها امنیت آنها را با نیروهای دریایی خود تضمین خواهند کرد.

وی تاکید کرد: کشتی‌ها در مسیر بنادر اوکراین برای بارگیری محموله‌های گندم مورد بررسی قرار می‌گیرند تا از عدم حمل سلاح به بنادر اوکراین اطمینان حاصل شود.

لاوروف همچنین گفت: مسکو آماده گفت‌وگو با کیف بر سر مسائل متعدد است.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین اعلام کرد که روسیه از علاقه مصر برای دستیابی به وضعیت شریک گفت‌وگو در سازمان همکاری شانگهای و مشارکت این کشور در کار گروه اقتصادهای نوظهورِ موسوم به اتحادیه بریکس استقبال می‌کند.

لاوروف افزود: ما از علاقه دوستان مصری خود برای به دست آوردن وضعیت شریک گفت‌وگو در سازمان همکاری شانگهای استقبال می‌کنیم. انتظار می‌رود در این زمینه در اجلاس جدید سازمان همکاری شانگهای که در سپتامبر آینده برگزار خواهد شد، تصمیم‌گیری شود. ما از مشارکت مصر در کار بریکس استقبال می‌کنیم و نشست «بریکس +» در ژوئن گذشته به رهبری چین برگزار شد.

لاوروف تاکید کرد که طرف‌های روسیه و مصر امروز نظرات خود را در مورد چگونگی کمک به مصر برای همکاری با این دو سازمان بین المللی تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول