اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  زنان و جوانان

اذعان اندیشکده های غربی بر اثرگذاری حجاب در پرورش استعدادهای نهفته افراد

بنیانیان گفت: اگرچه غربی‌ها تلاش می کنند که در حوزه حجاب یک چالش بین مردم و حکومت ایجاد کنند اما براساس نتایج مطالعات مختلف علمی و آکادمیک آنها حجاب باعث پرورش متعادل استعدادهای نهفته در وجود انسان می‌شود.

اذعان اندیشکده های غربی بر اثرگذاری حجاب در پرورش استعدادهای نهفته افراد

به گزارش خبرگزاری فارس، حسن بنیانیان عضو اندیشکده فرهنگ سند الگوی اسلامی – ایرانی در دومین نشست از سلسله نشست‌های مجازی بانوی وطن با موضوع حجاب آری یا خیر گفت: حجاب یک حکم الهی است که با کمک عقل و فطرت و علم قابل اثبات است و رعایت آن به نفع ساختن و تداوم داشتن جامعه سالم می شود.پس از آن باید تبیین شود که حفظ حجاب چه تاثیراتی بر موفقیت‌ها و شکست‌ها و پرورش یا حبس استعدادها و ظرفیت‌های زن می‌شود.

بنیانیان در این نشست که با همکاری موسسه راوینو برگزار شد، افزود: علاوه بر این باید دید حجاب و پوششی که دین بر آن تاکید دارد چه تاثیری در استحکام و حفظ خانواده دارد و اگر نباشد چه آسیب‌هایی به خانواده وارد می‌شود و آیا می‌شود بدون حجاب آن آسیب‌ها را حذف کرد؟

به گفته وی امروزه بخش بزرگی از جامعه زنان کشور تحصیلکرده هستند و در محیط‌های اجتماعی خدمات مختلف علمی، فنی و تولیدی ارائه می‌کنند که باید میزان اثربخشی حجاب در آرامش و روند این حضور فعال بررسی شود.

بنیانیان گفت: اگرچه  غربی‌ها تلاش می کنند که در حوزه حجاب یک چالش بین مردم  و حکومت ایجاد کنند اما براساس نتایج مطالعات مختلف علمی و آکادمیک آن ها حجاب باعث پرورش متعادل استعدادهای نهفته در وجود انسان می‌شود.

این عضو اندیشکده فرهنگ سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت تصریح کرد: اگر جوانان اعم از دختر و پسر در دهه‌های اول زندگی به جای تمرکز بر کشف و پرورش استعدادهای خود برای داشتن یک زندگی موفق وارد رقابت‌های بی‌انتهای جنسی و جسمی و مادی شوند از رشد سایر استعدادهای خود باز می‌مانند و از این مسیر نه تنها خود بلکه جامعه نیز دچار آسیب و خسران می‌شود.

بنیانیان گفت: دشمنان به خوبی می دانند که اگر بخواهند انقلاب اسلامی را به زانو‌ در بیاورند باید خانواده را متلاشی کنند و برای این کار از زن ها شروع می‌کنند. مثلا القا می‌کنند که آزادی پوشش حق شماست.

وی گفت: در بسیاری از کشورها هر نوع لباس و آرایشی برای هر جایی مناسب نیست و این موضوع بین شهروندان آن کشورها نیز پذیرفته شده است و قطعا نوع پوشش محیط کار با پوشش مهمانی و دورهمی فرق می کند.

بنیانیان در مورد وجود آزادی یا وجود حس آزادی نیز بیان کرد: باید روی آزادی قید بگذاریم. زیرا در کشورهای غربی اجازه نمی دهند که مثلا درباره موجودیت اسرائیل تحقیق و بررسی شود.

وی با اشاره به این که عدم کار عالمانه فرهنگی و تربیتی از کودکی و اجرای قوانین ،فضایی را به وجود آورده که افراد احساس آزادی نمی‌کنند، گفت: همراه کردن خانواده و مدرسه در مسائل تربیتی، جلوگیری از ایجاد تضادها و تعارضات اعتقادی در کودکی و نوجوانی از جمله مهم‌ترین کارها‌ است که حاکمیت می‌تواند در این مسیر انجام دهد.

این کارشناس فرهنگی با یادآوری تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه‌های تربیتی خاطرنشان کرد: رهاشدگی تربیتی باعث شده تا ایشان ضرورت مهندسی فرهنگی را مطرح کنند و خواستار دخالت همه اجزای جامعه در فرهنگسازی شوند.

انتهای پیام/ ت 25

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول