اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در ردیف کارکردهای تجاری برای اخذ مالیات نباشد

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه چرا باید فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در ردیف کارکردهای تجاری برای اخذ مالیات لحاظ شود، گفت: سیاست های تشویقی و حمایتگرانه یکی از نیازهای اساسی حوزه فرهنگی است.

فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در ردیف کارکردهای تجاری برای اخذ مالیات نباشد

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، در هشتادمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران تبیین مسائل و سیاست های  امورمالیاتی کشور و ارتقاء سطح تعاملات سازمان امور مالیاتی و مدیریت شهری در دستور کار قرار گرفت.

در همین راستا نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اقدامات موثر سازمان امور مالیاتی در راستای حصول به تحقق حدنصاب های لایحه بودجه عمومی سال 1401 مصوب مجلس شورای اسلامی گفت: این لایحه با محوریت شفافیت و کارآمدسازی باعث شد تا درامدهای مستقیم که به وصول مازاد بر درامدهای تعیینی سال قبل برای 12 درصد از مشاغل پر درآمد و عدم بدهی مالی برای بالغ بر 30 درصد کسب و کارهای کوچک مقیاس و فاقد سوددهی منجر شد.

وی ادامه داد: متاسفانه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی از منظر سازمان امور مالیاتی در ردیف کارکردهای تجاری محسوب می شود و فروش و ارائه محصولات و خدمات فرهنگی با معیار درآمدهای تجاری منظور می گردد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: با توجه به تقلیل و تنزل بودجه های مصوب حوزه فرهنگی از یک طرف و عدم ترغیب سرمایه گذاری و جلب مشارکت های عمومی و مردمی به ویژه در دوران پسا کرونا در حوزه فرهنگی از طرف دیگر، تعامل و تساهل سازمان امور مالیاتی در منظور کردن کارکردهای کسب و کارهای فرهنگی به مانند امور خدماتی در محاسبه مالیات های مستقیم و تکلیفی را می طلبد که می تواند به منزله سیاست های تشویقی و حمایتگرانه در این زمینه درنظر گرفته شود.

معدنی پور گفت: سوال این است که چرا فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در ردیف کارکردهای تجاری لحاظ می شود؟

انتهای پیام/ ت 69

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول