اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

فارس من| مطالبه مردم بابت مقابله با بازارسیاه در فروش بلیت پروازهای اربعین‌

مخاطبان خبرگزاری فارس در بخش فارسِ من با ثبت پویشی با عنوان «لزوم نظارت بر بازار سیاه فروش بلیت‌ هواپیما در ایام اربعین» خواستار مقابله با دلالی و بازار سیاه، در فروش بلیت پروازهای اربعین‌ شده‌اند.

فارس من| مطالبه مردم بابت مقابله با بازارسیاه در فروش بلیت پروازهای اربعین‌

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مخاطبان فارسِ من به تازگی با ثبت پویشی با عنوان «لزوم نظارت بر بازار سیاه فروش بلیت‌های هواپیما در ایام اربعین» خواستار پیگیری در این‌باره شده‌اند.

امضاکنندگان این پویش نوشته‌اند: «سال قبل در موضوع اربعین فرمایشات وزیر راه را با هم مرور می‌کنیم (که هنوز در خروجی های خبرگزاری ها موجود است) 1. فروش پرواز چارتری اربعین ممنوع است. 2. فروش بلیط یک طرفه ممنوع است. 3. در صورت کنسلی بلیط اخذ جریمه ممنوع است».

در ادامه این پویش نوشته شده است: «برای بنده و خانواده ام خلاف تمام موارد فوق رخ داد و علیرغم پیگیری حتی از خود وزارت راه هیچ اتفاق مثبتی رخ نداد. حتی پاسخ ندادند چه رسد به پیگیری!سوال اینجاست که اگر توان اجرا و نظارت ندارید، چرا حرف می زنید؟ مردم روی حرف شما حساب می کنند. البته بهتر است بگویم حساب می کردند».

در ادامه ثبت‌کنندگان این پویش نوشته‌اند: «امسال هم وزیر محترم در خبرگزاری فارس فرمودند: ‌به منظور مذاکره درباره خدمات سفرهای هوایی به زوار اربعین با مسئولان عراقی سفری به این کشور خواهیم داشت و با ایجاد سامانه‌های مختلف و تمهیدات لازم، اجازه نمی‌دهیم هیچ بازار سیاهی برای فروش بلیت‌های هواپیما در ایام اربعین تشکیل شود؛ آیا اتفاقی می‌افتد؟»

* وزیر راه: اربعین امسال پرواز چارتری نداریم

به گزارش فارس ‌تیرماه امسال بود که ‌‌رستم قاسمی وزیر راه وشهرسازی در دومین نشست هماهنگی کمیته حمل و نقل اربعین که به منظور بازنگری در وظایف محول شده به سازمان‌ها و دستگاه‌ها برگزار شد‌، گفته بود: قیمت بلیت‌های هواپیما برای ایام اربعین در سایت سازمان هواپیمایی مشخص می‌شود، ‌هیچ نوع بلیتی در این ایام به صورت چارتری به فروش نمی‌رسد. 

به گفته وزیر راه و شهرسازی نباید هیچ پیش‌فروشی برای بلیت‌های هواپیما در‌ ایام اربعین انجام شود، ‌آمادگی داریم تا در حوزه حمل و نقل شرایط مناسبی برای سفر زائران کربلا فراهم کنیم.

قاسمی این را هم گفته بود که‌ سال گذشته به دلیل محدودیت‌های اعمال شده از سوی کشور عراق برای زوار اربعین و امکان سفر فقط از طریق بخش هوایی، فشار زیادی بر روی بخش هوایی بود اما امسال ظرفیت سفر در سایر بخش‌های حمل و نقل از جمله ریلی و جاده‌ای افزایش یافته و با توجه به وجود ۲۲ فرودگاه آماده پرواز در سرتاسر کشور، سفرهای هوایی را با ظرفیت معقول، قیمت مناسب و همچنین خدمات شایسته برای زائرین امکان پذیر می کنیم.

بنابراین گزارش خبرگزاری فارس طبق رسالتی که بابت پیگیری سوژه‌‌های فارسِ من برای خود تعریف کرده است، حتما پیگیری این موضوع را در دستور کار قرار می‌دهد و از مسوولان خواستار توضیح در این‌باره خواهد شد.

کاربران دیگر هم در صورت تمایل می‌توانید به امضاکنندگان این پویش بپیوندند؛ خبرگزاری فارس با رسیدن امضاهای این پویش به 1000 امضا و بالاتر حتما پیگیری‌های مختلفی در این‌باره خواهد داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول