اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

آیت‌الله اسلامی: فعالیت برخی شرکت‌های پیش فروش خودرو مشکل شرعی دارد

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت:در اسلام پول نباید پول بیاورد بلکه باید پول واسطه داشته باشد و تبدیل به کارخانه، صنعت، مزرعه و... شود که متاسفانه در حال حاضر در برخی مجموعه ها پول مولد پول شده و این موضوع به لحاظ شرعی مشکل دارد.

آیت‌الله اسلامی: فعالیت برخی شرکت‌های پیش فروش خودرو مشکل شرعی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت الله علی اسلامی عصر امروز در دیدار با اصحاب رسانه استان قزوین اظهار کرد: قرآن کریم و بیانات و سنت معصومین از منابع اصلی شناخت و معرفت به شمار می روند و هیچ یک به تنهایی کفایت نمی کنند.

وی افزود: مباهله به معنای عینیت ایثار و عینیت فداکاری اهل بیت است و شما به عنوان اهالی رسانه و قلم نباید راضی شوید که در فضای مجازی به ائمه و معصومین ما جسارت شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران پیرامون موضوع «حجاب» خاطر نشان کرد: بی حجابی تهاجم به استقلال کشور است و اولین مشکل بی حجابی این است که در وضعیت بی بند و باری نمی توان با دشمن مقابله کرد.

آیت الله اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به مساله انتصابات و شاخص های آن اشاره کرد و گفت: در انتصابات «بومی یا غیر بومی» ملاک ما نیست بلکه باید صلاح جامعه را در نظر گرفت و موضوع شایسته سالاری در اولویت قرار گیرد.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب ۳ بار صراحتا اعلام کردند که نمایندگان نباید در انتصابات ها دخالت کنند که متاسفانه در استان اینگونه نیست و نمایندگان ما در انتصابات دخالت می کنند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری یکی از دلایل اصلی شکل گیری مشکلات اقتصادی کشور را مساله نفوذ برشمرد و اضافه کرد: متاسفانه برخی از مسئولان نابلد هستند و سبب اختلال در امور کشور شده اند، هم چنین نفوذی هایی وجود دارند که در برخی بدنه ها وارد و به مشکل تراشی پرداخته اند. 

آیت الله اسلامی تصریح کرد: تحریم به قدر خود اثرگذار بوده اما نمی توان گفت نمی شود کاری کرد چرا که با وجود تحریم باز هم بسیاری از امور انجام پذیر بوده و خواهد بود.

وی عنوان کرد: در خصوص وضعیت معیشت مردم، یکی از کارهای اساسی مجلس خبرگان، رصد شرایط و تذکر به مسئولان است و در این راستا به آن ها گفته ایم باید با تمام توان در مسیر رفع مشکلات اقتصاد مردم حرکت کنند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری افزود: توصیه می کنم جهت تسهیل در امور مردم و توسعه کشور، هزینه های مسئولین دولتی کاهش پیدا کند، دولت «شاسی بلند سواران» را حذف کند و به افرادی که تخصص بیشتری دارند و به اصطلاح کاربلد هستند میدان دهد.

در ادامه یکی از خبرنگاران در رابطه با تبعات فعالیت پیچیده شرکت های پیش فروش خودرو در سطح استان به ویژه شهرستان تاکستان سوال مطرح که آیت الله اسلامی در پاسخ گفت: در اسلام پول نباید پول بیاورد بلکه باید پول واسطه داشته باشد و تبدیل به کارخانه، صنعت، مزرعه و... شود که متاسفانه در حال حاضر در برخی مجموعه ها پول مولد پول شده و این موضوع به لحاظ شرعی مشکل دارد.

وی اضافه کرد: فعالیت هر فرد یا شرکتی که به دنبال پولسازی با پول باشد، محکوم است.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در پایان بیان کرد: در خصوص اینکه برخی مطرح می کنند پای بعضی از مسئولان در ارتباط با واحدی که اقدام به نام نویسی خودرو و ارائه سود می کند در میان است باید گفت بله بعضی از مسئولان ما نفوذی هستند و موجب می شوند تا مشکلات به وجود آید و در این مورد می توان به وضوح نقش آن ها را در ایجاد مشکل برای مردم مشاهده کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول