اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان در برنامه هفتم توسعه جایگاهی ویژه خواهند داشت

نماینده مردم لنگرود در مجلس گفت: در بحث تصویب برنامه هفتم توسعه، نمایندگان قصد دارند تا جایگاهی ویژه به شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان اختصاص یابد.

شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان در برنامه هفتم توسعه جایگاهی ویژه خواهند داشت

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پرویز محمدنژاد قاضی‌محله، نماینده مردم از حوزه انتخابیه لنگرود در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان در توسعه بیان کرد: در جهان امروز به راستی می‌توان فناوری و خلاقیت را یک سلاح مدرن  و یک دیوار و لایه دفاعی بزرگ دانست که در مقابل آسیب‌های خارجی، از هر کشور و جامعه‌ای حمایت می‌کند.

وی با اشاره به توجه جدی مقام معظم رهبری به شرکت‌های خلاق عنوان کرد: در نامه معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری به رهبر معظم انقلاب درباره شرکت‌های خلاق، رهبری به قوا برای حمایت از این شرکت‌ها تأکید داشتند. حضرت آقا به درستی این مهم را درک کردند و به همین دلیل تاکید بسیار مؤکدی روی حمایت از زیست‌بوم خلاقیت شرکت‌های خلاق دارند.

این نماینده مجلس در ادامه افزود: تلاش نظام این بوده که این نگاه دانشی و خلاقانه و زیست‌بوم محور به سیستم اجرایی کشور نیز تسری یابد و در آن ادغام شود. اگر فرایند قانونگذاری در مجلس یازدهم را مرور کنیم، خواهیم دید که این مجلس نگاهی بسیار دغدغه‌مند و زیبا به زیست بوم صنایع نرم و خلاق و اقتصاد دانش‌بنیان داشته و دارد. تصویب قانون جهش تولیدات دانش‌بنیان را نیز در این راستا باید تفسیر کرد.

محمد نژاد ضمن تبیین اهمیت اقتصاد خلاق و شرکت‌های خلاق در رشد و تعالی کشور، گفت: به عنوان مسئول کمیته نیرو در کمیسیون انرژی مجلس و به عنوان کسی که در این حوزه مسئولیت و دغدغه توام داشته‌ام، بسیار تلاش کردم تا به همراه عزیزان همکار، حداکثر ظرفیت قانونی برای مانور شرکت‌‎های خلاق و دانش‌بنیان در این بخش فراهم شود. از این رو در طرح 21 ماده ای مانع زدایی از تولید، یک ماده قانونی خاص به فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور تخصیص یافت.

وی افزود: چند روز دیگر بحث برنامه هفتم در مجلس شورای اسلامی آغاز می‎شود، ما قصد داریم تا در این سند بالادستی و کلان، حتماً جایگاه بسیار ویژه‌ای به جوانان خلاق و دانش‌بنیان اختصاص یابد.

این نماینده مجلس درباره افزایش سطح حمایت دستگاه‌های اجرایی از شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان، نیز بیان کرد: ما در حال حاضر یک سیستم اجرایی قدیمی و سنتی در کشور داریم و تغییر این سیستم و مدیران اجرایی نیز کاری آسان و یک روزه نیست و نیاز به یک فرایند تدریجی دارد. برای آنکه یک جهش در حمایت از این شرکت‌ها رخ دهد اما، چاره‌ای جزء ایجاد تحولی ساختاری در سیستم اجرایی و نگرش کلان مدیران کشور نداریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول