اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

هرمزگان از دوشبنه شاهد باران‌های شدید خواهد بود/ هشدار درباره طغیان تمامی رودخانه‌ها

معاون هواشناسی هرمزگان وضعیت بارش‌های سامانه در راه را در این استان تشریح کرد.

هرمزگان از دوشبنه شاهد باران‌های شدید خواهد بود/ هشدار درباره طغیان تمامی رودخانه‌ها

کیانوش عارفی معاون فنی هواشناسی هرمزگان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: از روز دوشنبه در مناطق شرقی و از سه شنبه در سراسر هرمزگان شاهد بارش‌های موسمی شدید و سیل آسا تابستانه خواهیم بود که تا 5شنبه ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: بیشترین بارش‌ها طی سه شنبه و چهارشنبه 4 و 5 مردادماه خواهد بود به طوری که پهنه‌های وسیعی از استان هرمزگان ودیگر استان‌های مجاور را در بر خواهد گرفت و با هر بار بارش بیش از 50 میلی متر و در ارتفاعات بیش از 100 میلی متر باران را شاهد خواهیم بود.

عارفی همچنین در ادامه گفت و گو با فارس هشدار داد: احتمال طغیان تمامی رودخانه‌های استان در این بارش‌ها وجود دارد و بدلیل بارش باران در بالادست (استان‌های کرمان و فارس) طغیان رودخانه‌های استان و بحرانی شدن وضعیت مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی محتمل است.

معاون هواشناسی هرمزگان با اعلام صدور هشدار نارنجی درباره وضعیت آب و هوایی استان طی روزهای دوشنبه تا 5شنبه، خاطرنشان کرد: احتمال صدور هشدار قرمز نیز وجود دارد.

به گفته وی، بارش باران بندرعباس و جزایر قشم و هرمز و جزایر غربی استان را نیز در بر خواهد گرفت و احتمال بارش‌های شدید در بندرعباس نیز تا 50 میلی متر در هر بار بارش محتمل است و لذا از عموم مردم استان تقاضا داریم هشدارهای صادره را جدی گرفته و از قرار گرفتن در بستر رودخانه‌ها و تردد در محورهای استان طی روزهای دوشنبه تا 5شنبه خودداری کرده و اخبار مرتبط با هواشناسی و مدیریت بحران را از طریق رسانه‌ها با دقت دنبال کنند.

انتهای پیام/ 3728

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول