اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

مدیریت بحران جامعه‌محور در تهران ضرورت دارد/یکپارچه‌سازی فعالیت‌های مشارکتی

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به به لزوم یکپارچه‌سازی فعالیت‌های مشارکتی گفت: مدیریت بحران جامعه‌محور در تهران ضرورت دارد.

مدیریت بحران جامعه‌محور در تهران ضرورت دارد/یکپارچه‌سازی فعالیت‌های مشارکتی

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، علی نصیری، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در نشست تخصصی بررسی ابعاد مختلف نقش آموزش و مشارکت‌های اجتماعی در مدیریت بحران اظهارداشت:کلانشهر تهران به عنوان پایتخت از نظر تراکم زیاد جمعیت، اهمیت و تمرکز امور سیاسی، اقتصادی و اداری، مواجهه با طیف وسیعی از مخاطرات و تهدیدات و پیچیدگی‌های شهرسازی و آسیب‌پذیری‌های اجتماعی شرایط خاص  دارد و مدیریت بحران جامعه‌محور در این شهر ضرورت دارد.

وی گفت: ناکافی بودن توان دولت‌ها برای پاسخ به بحران، تحمیل هزینه‌های زیاد به دولت و جامعه در رویکرد مدیریت متمرکز، تمایل افراد برای کمک  به دلیل در معرض آسیب‌بودن دارایی‌ها، کوتاه بودن زمان امداد و نجات مؤثر و ضرورت به کارگیری تمامی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مردم از نکاتی است که باید به آن پرداخته شود.

وی در ادامه ضمن برشمردن اعتماد اجتماعی ،آگاهی اجتماعی، تعامل اجتماعی، دلبستگی به محل سکونت، نگرش به مشارکت، اعتماد به نفس و میزان تقدیرگرایی به عنوان عوامل مؤثر بر میزان مشارکت شهروندان به صورت عام، از برگزاری آموزش‌های همگانی با مشارکت جمعیت هلال‌احمر و آتش‌نشانی و عدم تصدی‌گری و تلاش برای یکپارچه‌سازی آموزش همگانی حوزه مدیریت بحران در شهر تهران به عنوان رویکردهای سازمان در زمینه آموزش همگانی یاد کرد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران  در ادامه با اشاره به افزایش آگاهی و بهبود نگرش به مشارکت اجتماعی، ایجاد بستر و تسهیل در افزایش مشارکت جامعه‌محور، سطح‌بندی میزان مشارکت افراد و ارایه ابزارهای تشویقی و تلاش برای یکپارچه‌سازی فعالیت‌های مشارکتی مدیریت بحران در تهران  به عنوان رویکردهای سازمان در زمینه افزایش مشارکت جامعه‌محور، به تشریح این موارد پرداخت.

پویش آموزش همگانی شهر آماده، معرفی پروژه‌های مشارکت جامعه‌محور سازمان، تشریح اقدامات سازمان در زمینه گروه‌های دوام‌ از شهریورماه 1400، بررسی فعالیت‌های انجام شده توسط اعضا در زمان عادی، اجرای مدرسه آماده و طرح مدیریت بحران ساختمان  از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد اشاره و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول