اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اُفت منابع آب زیرزمینی، اجازه حفر چاه جدید را در اصفهان نمی‌دهد

مدیر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: با توجه به اُفت سطح منابع آب زیرزمینی و فرونشست زمین به ویژه در دشت اصفهان- برخوار، تخصیص جدید برای حفر چاه داده نمی‌شود.

اُفت منابع آب زیرزمینی، اجازه حفر چاه جدید را در اصفهان نمی‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، محمد خلجی مدیر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰، ۸۰۳ حلقه چاه غیرمجاز پر و مسدود شد، اظهار داشت: پر کردن این تعداد چاه در یک سال اخیر به صرفه‌جویی ۷ میلیون مترمکعب آب زیرزمینی کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته یک هزار و ۴۶۲ دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه‌های مجاز نصب شد، افزود: اطلاعات آب و برق ۱۴ هزار و ۵۹۲ حلقه چاه مجاز استان در سال ۱۴۰۰ تطبیق داده شد.

خلجی با بیان اینکه پروانه بهره‌برداری ۳ هزار و ۱۶۳ حلقه چاه مجاز کشاورزی استان در سال ۱۴۰۰ اصلاح و تعدیل شد، گفت: ۲۲ هزار و ۱۱۹ تماس با سامانه ۳۸۴۸ یگان حفاظت منابع آب استان در سال ۱۴۰۰ گرفته شده که ۳ هزار و ۷۷۸ عملیات شامل رسیدگی به حفاری غیرمجاز و تخلفات در حریم و بستر رودخانه‌های استان بوده است.

مدیر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اصفهان بیان کرد: در فروردین ماه سال جاری نیز یک هزار و ۷۹۱ بار با سامانه ۳۸۴۸ تماس گرفته شده که از این تعداد ۴۳۹ عملیات انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه شمار نیروهای گشت و بازرسی منابع آب استان به ۵۰ نفر می‌رسد، خاطرنشان کرد: با توجه به اُفت سطح منابع آب زیرزمینی و فرونشست زمین به ویژه در دشت اصفهان- برخوار، تخصیص جدید برای حفر چاه داده نمی‌شود و اگر تخصیص در حوزه صنعت وجود دارد، تغییر کاربری چاه‌های کشاورزی است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول