اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

خواب آشفته آمریکا با شکل‌گیری قطب جدید در شرق دنیا

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: اکنون قطب جدیدی در شرق شکل می‌گیرد که آمال و آرزوی آمریکا که پایان تاریخ و تک‌‌قطبی بودن جهان، تمام این خواب‌ها دارد،آشفته می‌شود.

خواب آشفته آمریکا با شکل‌گیری قطب جدید در شرق دنیا

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ساری، با اشاره به سالروز تاسیس نماز جمعه و اولین نماز جمعه با حکم امام راحل با امامت آیت‌الله طالقانی در پنجم مرداد ماه، اظهار کرد: براساس فرموده مقام معظم رهبری نماز جمعه هم پایگاه معنویت و هم پایگاه مقاومت است که باید قدر این نماز جماعت را مردم به‌ویژه جوانان و خود امامان جمعه بدانند، چراکه این منبع و جایگاه بی‌نظیر است.

وی گفت: تلاش تمام افرادی که طی بیش از ۴ دهه گذشته چراغ نماز جمعه را روشن نگهداشتند، قابل تقدیر است.

نماینده ولی فقیه در مازندران اضافه کرد: اینکه گفته می‌شود نماز جمعه پایگاه مقاومت بوده به این دلیل که طی ۴۰ و اندی سال پیش خاستگاه تمام شهدای ما نماز جمعه بوده است.

محمدی لائینی به فضیلت‌های مختلف نماز جمعه پرداخت و یادآور شد: نماز جمعه در جهاد تبیین، خنثی کردن توطئه‌های دشمنان و حمایت از دولت‌های انقلابی به‌ویژه دولت سیزدهم که تعطیلات ندارد و پیگیری‌ها برای رفع امور و احیای مجدد جهاد سازندگی اوایل انقلاب از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی به حضور روسیه و ترکیه در اجلاس سه قدرت در ایران اشاره کرد و افزود: در این اجلاس به بحث‌های مربوط به مقاومت، سوریه، روابط اقتصادی قدرت‌ها و اینکه قطب جدیدی در حال شکل‌گیری است و آمریکا تاکنون جهان تک قطبی بود و اکنون قطب دومی در شرق شکل می‌گیرد که همانند شوری سابق توخالی نیست.

امام جمعه مازندران ابراز کرد: اکنون قطب جدیدی در شرق شکل می‌گیرد مثل چین،روسیه، ایران، هند و ترکیه که با این روند آمال و آرزوی آمریکا که پایان تاریخ و تک‌‌قطبی بودن جهان، تمام این خواب‌ها دارد آشفته می‌شود.

محمدی لائینی یادآور شد: این نماز جمعه است که دارد مسائل را برای مردم بازگو می‌کند و آینده امیدوارانه و دولت‌ها و فعالیت‌های انقلابی برای حمایت از چنین دولت‌هایی تشویق می‌کند و واقعا آینده امیدوارکننده‌ای است که اگر مردم حمایت و دولت هم به بازار توجه کند در عین حال از گردنه‌های سخت اقتصادی عبور می‌کند و باید به اقشار آسیب‌پذیر توجه شود.

وی با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال سیاه‌نمایی است که مردم از دین و انقلاب دور هستند، افزود: در شبکه‌های من و تو وابسته به وهابیت می‌خواهند مسائل را وارونه جلوه دهند ولی واقعیت چیز دیگری است.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: بسیاری از خانم‌ها و آقایان ظاهرشان شاید مناسب نباشد اما در باطن‌شان نور دین موج می‌زند ولی ما ملت امام حسین (ع) و شهادت هستیم و نباید فریب دشمنان را بخوریم.

محمدی لائینی بیان کرد: اهمیت نماز جمعه در دلگرمی مردم و مایوس کردن دشمنان بر کسی پوشیده نیست و تمام نقشه‌های دشمنان را نقشه بر آب می‌کند و به تمام دشمنان اعلام می‌کنیم پایگاه‌های نماز جمعه همچنان سنگر معنویت و مقاومت خواهد بود.

وی با بیان اینکه در روزهای پایانی ماه ذی‌الحجه مناسبت‌های طلایی پیش‌رو داریم، افزود: جریان انگشتربخشی امام علی (ع) از بعد اهمیت و فوری بودن انفاق مورد توجه است که همان سرنماز انجام دادند؛ چراکه انفاق امری فوری است و هر زمانی‌که تصمیم به کار خیر دارید زود باید انجام داد چراکه موانع در این راستا بسیار زیاد بوده و موضوع دیگر اهمیت انفاق و کمک به نیازمندان است.

نماینده ولی فقیه در مازندران اضافه کرد: مساله دیگر بحث مباهله که این مهم فضیلتی در ارتباط با حضرت علی (ع) است.

محمدی لائینی با اشاره به اینکه روز تکریم خانواده و بازنشستگان را نیز پیش‌رو داریم، افزود: خانواده موجود در سن و سال مناسب بحث فرزندآوری و هم خانواده دیروز بازنشستگان زحمات، خدمات و مشکلات‌شان دیده شود همچنین برای خانواده فردا نیز مشوق‌های لازم مدنظر قرار گیرد و این سه نگاه را باید به خانواده داشته باشیم.

وی با تاکید بر اهمیت حرفه‌آموزی و مهارت در ایجاد اشتغال، خاطرنشان کرد: توصیه‌ ما این است جوانان باید ماهر باشند نه اینکه فقط مدرک بگیرند؛ چراکه مدرک گرفتن بدون مهارت کافی نیست و دانشگاه‌ها نیز باید به بعد مهارت‌افزایی به دانشجویان توجه کنند و مردم به آموزش فنی و حرفه‌ای را مدنظر قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با دعوت همه نمازگزاران به تقوا، اظهار کرد: ویژگی دنیا فانی شدن و ناپایداری و ویژگی آخرت باقی بودن و پایداری است.

محمدی لائینی اضافه کرد: طبیعت انسان جاودانه‌خواه است به این معنا که دوست دارد همه نعمت‌ها همیشه باشد و آنها را از دست ندهد، فکر اینکه مال و داغ عزیزان انسان را می‌آزارد و این طبیعت انسان است.

وی بیان کرد: این جاودانه‌خواهی و باقی ماندن ریشه بخل و حرص که طبیعت انسان بوده که یکی از ملاک‌های انسان برای انتخاب‌هایش است.

امام جمعه مازندران در پایان با بیان اینکه کلید واژه تمام امور خیر، تقوا است، گفت: اگر تقوا داشته باشیم همه مسائل و مشکلات حل خواهد شد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول