اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

حضور بیش از ۵۵ درصد حجاج ایرانی در سرزمین وحی/ ۱۷ هزار نفر به کشور بازگشتند

عملیات بازگشت حجاج کشورمان در روزهای اخیر سرعت گرفته است و تاکنون ۱۷ هزار نفر از فرودگاه جده و مدینه به کشورمان بازگشته‌اند و ۲۲ هزار نفر یعنی بیش از ۵۵ درصد حجاج ایرانی در سرزمین وحی حضور دارند.

حضور بیش از ۵۵ درصد حجاج ایرانی در سرزمین وحی/ ۱۷ هزار نفر به کشور بازگشتند

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، امسال ۳۹ هزار و ۶۳۵ نفر از کشورمان به حج تمتع مشرف شدند و با پایان مناسک حج تمتع، بازگشت حجاج از ۲۳ تیرماه از فرودگاه جده و از ۲۶ تیرماه از فرودگاه مدینه آغاز شد.

با برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی سازمان حج و زیارت، تا هفتم مردادماه همه حجاج به کشور بازمی‌گردند. بر همین اساس، در روزهای اخیر سرعت انتقال حجاج به میهن اسلامی سرعت گرفته است و تاکنون حدود ۱۷ هزار نفر از حجاج به کشور بازگشته‌اند.

اعزام زائران به سرزمین وحی از ۲۲ خردادماه به فرودگاه مدینه آغاز شد و زائران پس از ۶ روز اقامت در مدینه منوره، در مسجد شجره مُحرم شده و عازم مکه مکرمه شدند. همچنین اعزام زائران کشورمان به عربستان از طریق فرودگاه جده از ۲۶ خرداد آغاز شد و زائران در مسجد جُحفه مُحرم و به خانه خدا مشرف شدند.

۲۲ هزار نفر از زائران امسال در قالب کاروان مدینه اول و‌ ۱۷ هزار نفر در قالب کاروان مدینه دوم بودند که اکنون با بازگشت ۱۷ هزار حاجی به کشور، ۲۲ هزار نفر یعنی بیش از ۵۵ درصد حجاج ایرانی در سرزمین وحی حضور دارند.

به گزارش فارس، عربستان برای حج تمتع سال جاری محدودیت سنی اعمال و فقط افراد کم‌تر از ۶۵ سال را پذیرش کرد. همچنین با توجه به افزایش هزینه‌ها در حالی که قرار بود بیش از یک میلیون نفر به حج تمتع مشرف شوند، کمتر از ۹۰۰ هزار نفر از کشورهای مختلف حاجی شدند.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول