اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

باران چشمه: دنبال نوآوری در ورزش باستانی هستیم/بودجه مان آنقدر نیست که تحول شگرف ایجاد کنیم

نشست اعضای کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی عصر روز گذشته با حضور اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب و سردار باران چشمه عضو شورای عالی ورزش و رییس فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی برگزار شد.

باران چشمه: دنبال نوآوری در ورزش باستانی هستیم/بودجه مان آنقدر نیست که تحول شگرف ایجاد کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس، دهمین نشست اعضای کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی عصر روز گذشته با حضور اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب و سردار باران چشمه عضو شورای عالی ورزش و رییس فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی برگزار شد.

در این نشست ابتدا محمدرضا تهرانی رییس کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی با اشاره به پیشینه ورزش باستانی و کشتی پهلوانی در ایران و جایگاه والای آن در قرون و اعصار پیشین،از این ورزش به عنوان شیوه سلوک و زندگی مردمی یاد کرد که گود زورخانه را مقدس می شمردند و افرادی که وارد این مکان می شدند به اصول و مرام جوانمردی شهره بودند.

در ادامه اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اهمیت ورزش باستانی و کشتی پهلوانی نزد مسئولین نظام و التفات ویژه مقام معظم رهبری نسبت به این رشته آیینی و مهم، طنین ضرب و زنگ، نوای مرشد، نوع بنای زورخانه ها،  فرهنگ ورود و خروج به این مکان مقدس و اشعار معنوی که به منطور جلای روح و جسم ورزشکاران خوانده می شود را نشانه بارز تقدس و تکریم این ورزش عنوان کرد و افزود: ما می توانیم ضمن بهره گیری از این پتانسل ارزشمند و فرهنگ سازنده، نه تنها تحول جدی در ورزش کشور ایجاد کنیم بلکه به نوعی در ورزش دنیا نیز تاثیر گذار باشیم.

وی خاطرنشان کرد: آموزه های فرهنگی ورزش باستانی قابل تعمق است و جامعه نوین اسلامی نیاز دارد اساس تربیت بدنی خود را با تکیه بر پایه همین فرهنگ غنی استوار سازد. 

در ادامه این نشست، تعدادی از اعضای کارگروه ورزش دیدگاهها،نقطه نظرات، پیشنهادات و پرسش های خود را در ارتباط با لزوم گسترش ورزش باستانی و کشتی پهلوانی،اهمیت و اشاعه آن و نیز چرایی برگزار نشدن جلسات شورای عالی ورزش بیان کردند.
سخنران پایانی این نشست باران چشمه بود که ضمن قدردانی از اعضای کارگروه ورزش و دبیرکل حزب موتلفه اسلامی به واسطه دعوت از وی جهت شرکت در این جلسه هم اندیشی و پاره ای پرسش های مطرح شده از جمله اهمیت تشکیل جلسات شورای عالی ورزش و تعویق طولانی مدت آن اظهار داشت:  در دولت گذشته نیز نسبت به تشکیل جلسات شورای عالی ورزش جدیت لازم صورت نمی گرفت تا اینکه اواخر دولت دوازدهم دو جلسه این شورا تشکیل شد اما متاسفانه مصوبات آن به دلیل تغییر دولت به مرحله اجرا نرسید. بدیهی است تشکیل جلسه ای که ریاست آن را رییس جمهور بر عهده دارد راهگشای ورزش خواهد بود و چه بسا بسیاری از مشکلات و گره های ورزش در این نشست ها باز شود اما اینکه چرا وزارت ورزش دولت قبل اهتمامی برای برگزاری آن نداشتند و الان هم حدود یک سال پس از تشکیل دولت جدید جلسه این شورا تشکیل نشده پرسشی است که باید وزارت ورزش پاسخگوی آن باشد.

 

رییس فدراسیون ورزش باستانی و کشتی پهلوانی در ارتباط با حضور خود در فدراسیون مذکور اظهار داشت: با اعتقاد قلبی و ایمانی در این فدراسیون قبول مسئولیت کردم. پست های مدیریتی متعددی بعد از ریاست فدراسیون به من پیشنهاد شد که نپذیرفتم چون اعتقاد راسخ دارم می توان با اشاعه فرهنگ پهلوانی و فرهنگ سازی از طریق این ورزش ملی و آیینی تحول جدی در کل ورزش کشور وحتی جامعه به وجود آورد. نمونه بارز این امر موج توجهی بود که مردم و جامعه ورزش نسبت به اجرای نوجوانان باستانی کار در برنامه تلویزیونی عصر جدید نشان دادند. خوشبختانه در راستای اشاعه این ورزش، صدا و سیما همکاری خوبی با ما دارد و این امیدواری را داریم که در آینده نه چندان دور، ورزش باستانی به یکی از مطالبات جدی نوجوانان و جوانان تبدیل شود.

 وی ادامه داد: برای تحقق این مهم نیاز به حمایت تمامی نیروهای علاقه مند و تاثیر گذار داریم. بودجه ما به اندازه ای نیست که بتوان در کوتاه مدت تحول شگرف در عرصه ورزش باستانی ایجاد کرد با این وصف از وقتی که من آمدم توانستم بودجه مصوب فدراسیون را چند برابر کنم و خوشبختانه مجلس محترم هم رقم قابل توجهی را برای فدراسیون در نظر گرفته که می تواند کمک زیادی به پیشبرد اهداف ما بکند.

باران چشمه در بخش دیگری از صحبت های خود ضمن  تاکید بر تحولات صورت گرفته در عرصه ورزش های زورخانه ای و گرایش آینده سازان به سمت این رشته، به عقد تفاهم نامه با آموزش و پرورش، آموزش عالی، صدا و سیما، وزارت کار،سازمان زندان ها و مراکز دیگر، خاطرنشان کرد: هدف این است تا ورزش باستانی را به میان مدارس و دانش آموزان ببریم. طبق تفاهم نامه ای که منعقد کردیم قرار است امسال ۳۱ زورخانه از سوی آنها ساخته شود. خودمان هم سال گذشته علی رغم مشکلات ۱۹ زورخانه افتتاح کردیم. در حال حاضر ۲۳۱ زورخانه کشور نیاز به بازسازی و مرمت دارد. برخی از زورخانه ها حتی از امکانات اولیه ورزش برخوردار نیستند. باید در حد توان به آنها کمک کنیم.

باران چشمه در پایان تاکید کرد: زورخانه در کشور ما قداست دارد. نمی توانیم دست روی دست بگذاریم تا این مکان مقدس و معنوی از ببن برود به همین منظور در بعد نرم افزاری و طراحی برنامه نیز اقدام به ساختار سازی کردیم. کمیته مستقل فرهنگی در فدراسیون راه انداختیم. هدف این است که با تعامل و ایجاد وفاق بین تمام نیروهایی که به این ورزش کمک می کنند به کارمان ادامه دهیم. در همین راستا با فدراسیون بین المللی و فدراسیون کشتی جلساتی داشتیم تا مسایل مربوط به این ورزش را در فضای همدلی حل و فصل و پیش ببریم. موضوع دیوان عدالت اداری و حکم ابطال انتخابات نیز در دادگاه تجدید نظر مرتفع شد. نهایتا اینکه امیدواریم و انتظار داریم همه آنان که دل در گرو ورزش باستانی و فرهنگ غنی آن دارند در جهت گسترش این ورزش ما را همراهی کنند تا نمونه و الگوی خوبی به جهان ارائه دهیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول