اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واشنگتن مدعی شد: ربات‌های سگ‌نما وارد ارتش آمریکا شدند

برای نخستین بار یک ربات سگ‌نما وارد ارتش آمریکا شده و از این ربات برای عملیات شناسایی و امنیتی در یکی از پایگاه‌های هوایی این کشور استفاده خواهد شد.

واشنگتن مدعی شد: ربات‌های سگ‌نما وارد ارتش آمریکا شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گارد ملی پایگاه هوایی پرتلند آمریکا، نخستین واحد امنیتی این کشور به شمار می‌آید که نخستین روبات سگ‌نما را دریافت خواهد کرد. این پایگاه هوایی قصد دارد به تست فناوری این ربات پرداخته و از آن برای عملیات‌های شناسایی و امنیتی استفاده کند.

بر اساس گزارش‌ها، این ربات سگ‌نما قادر به انجام شناسایی تصویری و گشت زنی در اطراف حصار،‌ بدون آسیب رساندن به افراد داخل پایگاه است.

این پایگاه هوایی تا کنون یک ربات سگ‌نما دریافت کرده و در حال تست و بررسی قابلیت‌های آن است و در صورت موفقیت آمیز بودن پروژه، این فناوری به دیگر واحدهای ارتش نیز ارائه خواهد شد.

این ربات سگ نما می‌تواند با یک بار شارژ شدن به مدت هفت ساعت به عملیات بپردازد. کنترل این ربات از راه دور و توسط اوپراتور داخل پایگاه صورت می‌گیرد اما قصد ارتش آمریکا بدین صورت خواهد بود که با برنامه ریزی، این ربات به صورت خودگردان به انجام وظایف محوله بپردازد.

طی یک دهه اخیر استفاده از تسلیحات اتوماتیک و تجهیزات نظامی خودکار با استقبال و محبوبیت گسترده‌ای در میان ارتش آمریکا مواجه شده است.

البته استفاده از تسلیحات و تجهیزات خودکار و تاثیرات آن بر روی فرصت‌های شغلی در میان ارتش آمریکا به یکی از بحث‌های مهم تبدیل شده است. کارشناسان نظامی معتقدند که استفاده از ربات‌ها می‌تواند خلاقیت بیشتری را در عرصه نبرد برای ارتش به ارمغان بیاورد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول