اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

تعریف کالابرگ الکترونیکی برای افزایش قدرت خرید مردم و کاهش تورم است

معاونت تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه یکی از راهکارهای اساسی در افزایش قدرت خرید مردم و کاهش تورم، تعریف کالابرگ الکترونیکی در مجلس بوده، گفت: این راهکار درحوزه‌های غیر از کالاهای اساسی چون بخش خدماتی و تامین لوازم یدکی خودروها و غیره هم باید لحاظ شود.

تعریف کالابرگ الکترونیکی برای افزایش قدرت خرید مردم و کاهش تورم است

به گزارش خبرگزری فارس از رشت، علیرضا شاهمیرزایی امروز در نشست با فعالین صنفی و تجاری گیلان در سالن جلسات اداره کل صمت گیلان با تاکید بر اینکه مطالبات ارائه شده در این جلسه کاملا به حق است، اظهار کرد: معاونت‌های تخصصی وزارت صمت درگیر مسائل تنظیم بازار هم هستند و صنعت باید بازار را نیز مدیریت کند. 

وی با بیان اینکه پروزه تامین مالی زنجیره‌ای یکی از برنامه‌های وزارت صمت است، گفت: پروژه تامین مالی زنجیره‌ای یعنی حمایت‌ها باید تا شرکت‌های پخش و خرده فروشی هم ادامه یابد. 

معاونت تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت، مشکل نقدینگی را مهم‌ترین مسئله تورم خواند و تصریح کرد: وقتی سالانه ۳۰ الی ۴۰ درصد بر حجم نقدینگی اضافه می‌شود اما در دارایی مالی نقصان وجود دارد این خود مشکلات عدیده‌ای را در حوزه مالی و اقتصادی واحدهای تولید و صنفی ایجاد می‌کند. 

به گفته شاهمیرزایی، گران شدن تمامی کالا نشان از کاهش ارزش ریال است، لذاعدم وجود سرمایه در گردش و نقدینگی باعث کاهش تولید می‌شود و این بسیار خطرناک است. 

وی با تاکید بر اینکه اصناف همواره در اعتراضات مردمی ناشی از گرانی مظلوم واقع شده اند، افزود: کارتخوان به هیچ عنوان فاز یک پایانه فروشگاهی نیست، بلکه کارتخوان فقط اسناد فروش است و لذا اگر در زمینه تنظیم بازار به مقوله مقابله با قاچاق، گرانی فروشی و مافیای احتکار و غیره نگاهی اصولی داشته باشیم، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. 

معاونت تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اگر در طول پروژه تامین زنجیره مالی، تامین مالی را مدیریت و به دستگاه کارتخوان به عنوان یک دستگاه ثبت خرید کالا نگاه کنیم دغدغه کمتری خواهیم داشت، گفت: وزارت صمت تاکنون توانسته ۸۰۰ هزار شناسه کالایی را به ثبت رساند و در حوزه اخذ کد رهگیری در تولید به عدد هشت میلیارد برسد. 

شاهمیرزایی تامین زنجبره مالی را مهم‌ترین پروژه دولت سیزدهم دانست و تصریح کرد: برای کنترل تورم باید تامین مالی تولید را انجام دهیم، قطعا معنی ریشه کن کردن فقر ریشه کردن فقیر نیست ما به قصد افزایش قدرت خرید مردم تورم را کاهش خواهیم داد. 

به گفته معاون تجارت و خدمات وزارت صمت، یکی از راهکارهای اساسی در افزایش قدرت خرید مردم و کاهش تورم، تعریف کالابرگ الکترونیکی در مجلس بوده و این راهکار درحوزه‌های غیر از کالاهای اساسی چون بخش خدماتی و تامین لوازم یدکی خودروها و غیره هم باید لحاظ شود. 

وی با تاکید بر اینکه نقدینگی باید به سمت زنجیره تولید و توزیع حرکت کند، گفت: مشکل تورم هرگز به اصناف بر نمی‌گردد، ما باید پدیده سوداگری را حذف کنیم، لذا به هر واحد صنفی تا سقف ۵ میلیارد ریال اعتبار داده خواهد شد که در اینصورت تورم‌زایی نخواهیم داشت. 

 

فعالیت بیش از ۱۳۱ هزار واحد صنفی در گیلان
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان نیز با بیان اینکه اصناف جایگاه مهمی در شکل دهی کسب و کارهای کوچک دارند، اظهار کرد: با حضور معاون تجارت و خدمات وزارت صمت از یک پروژه شرکت پخش آبزی فناور در زمینه بسته‌بندی و پخش انواع ماهیان خاویاری و یک پروژه با پیشرفت بیش از ۵۰ درصد در زمینه بسته‌بندی و سردخانه محصولات هایپری در شهرک صنعتی سفیدرود بازدید به عمل شد که همین دو پروژه اشتغال بیش از ۵۰۰ نفر را به همراه خواهد داشت. 

تیمور پورحیدری با اشاره به فعالیت بیش از ۱۳۱ هزار واحد صنفی در گیلان کرد: تامین اقلام اساسی و قابل عرضه این واحدهای صنفی در مبادی رسمی توسط ۱۷۶ شرکت پخش در استان انجام می‌شود که این زنجیره را تکمیل می‌کند. 

وی از احداث شهرک صنفی خدمات خودرویی در آینده نزدیک در استان سخن گفت و تصریح کرد: برای اولین بار این شهرک در مجاورت شهرک صنعتی سفیدرود در مساحتی به متراژ ۱۷ هکتار با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با هدف ساماندهی صنوف خودرویی به صورت مجموعه کامل در خارج از شهر رشت ایجاد خواهد شد که امروز مقدمات اجرای آن با حضور معاون وزیر صمت و سرمایه گذاران این طرح بررسی شد. 

مدیر کل صمت گیلان با بیان اینکه بیش از ۳۲۸ هزار نفر در کسب و کارهای صنفی گیلان فعالیت و اشتغال دارند، گفت: گیلان استانی پیشتاز در بحث ثبت شناسه کالا، سامانه پاسخگویی ۱۲۴ و تامین زنجیره مالی در کل کشور است. 

پورحیدری از راه اندازی یک شهرک فناوری و شهرک نساجی در شمال کشور در محل فعلی شرکت صنایع پوشش خبر داد و افزود: راه اندازی این دو واحد تاحد قابل توجهی از انتظار و مطالبات مردم و مسئولین در حوزه اشتغال را پاسخ خواهد. داد. 

به گزاش فارس، در ادامه این سفر یک روزه معاون وزیر صمت، طی دیدار با مدیرعامل منطقه آزاد انزلی؛ ظرفیت کسب و کارهای نوآورانه و فناور و فضای بازار این منطقه اقتصادی مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول