اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

کارشناس مسائل بین‌الملل: رژیم صهیونیستی احتمالا یکی از محورهای مذاکرات ایران و روسیه بوده است

یاسر ارشاد منش گفت: با توجه به تنش میان صهیونیست‌ها و روس‌ها و تعلیق فعالیت آژانس یهود در روسیه، احتمالا در حاشیه نشست آستانه، ایران و روسیه در مورد رژیم صهیونیستی هم صحبت کرده‌اند.

کارشناس مسائل بین‌الملل: رژیم صهیونیستی احتمالا یکی از محورهای مذاکرات ایران و روسیه بوده است

یاسر ارشادمنش کارشناس مسائل بین الملل در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به سفر پوتین و اردوغان به ایران گفت: سفر پوتین  و اردوغان به تهران برای شرکت در نشست راهبردی آستانه صورت گرفت که باتوجه به اینکه ایران و روسیه تحت تحریم های آمریکا هستند و نظم جدید منطقه ای در حال شکل‌گیری است.

وی افزود: به اعتقاد بنده علیرغم همه مسائل موجود بین دو کشور ایران و روسیه، منافع مشترکی برای هر دوی آنها در زمینه اقتصادی وجود دارد. به همین دلیل حذف دلار، امنیت غذایی و انرژی در همکاری های ایران و روسیه از اهمیت بالایی برخوردار است.

این کارشناس مسائل بین الملل افزود: با توجه به اینکه ایران، ترکیه و روسیه در منطقه محورهای مشترکی دارند، برای تقویت این مواضع جمهوری اسلامی ایران به همراه روسیه و ترکیه اقدام به برگزاری چنین نشستی کرده اند. 

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار پوتین و اردوغان تصریح کرد:‌ لازم است در اینگونه نشست ها برای حذف نظام پولی دلار هم تصمیم گیری شود و با توجه به اینکه روسیه تحت تحریم است، ایران می‌تواند تجارب تحریمی اش را به طرف روس‌ها منتقل کند. 

این دکترای روابط بین‌الملل تشریح‌کرد: با توجه به تنش های شکل گرفته بین رژیم صهیونیستی و روسیه و  تعلیق  فعالیت آژانس یهود توسط فدراسیون روسیه که حرکتی بی سابقه بود، به احتمال زیاد طی نشست آستانه، میان ایران و روسیه در مورد رژیم صهیونیستی و غرب آسیا هم صحبت شده است. 

ارشاد منش با بیان اینکه سفر پوتین به ایران بر کریدور شمال ـ جنوب و شرق ـ غرب تاثیر گذار است؛ گفت: کریدور شمال جنوب برای کشورهای منطقه می تواند بسیار مهم باشد و مسیر ترانزیت را کوتاه و راه روسیه را به آب های گرمِ خلیج فارس و دریای عمان بسیار نزدیک کند. از طرفی ایران هم می‌تواند از ایجاد مسیر ترانزیت به سود سرشاری دست یابد و عمق استراتژیک خود را به واسطه این کریدور افزایش دهد. 

وی افزود: با توجه به  نشست دیروز سران سه کشور ایران ترکیه و روسیه به اعتقاد بنده نظم جدید منطقه‌ای درحال شکل‌گیری است و می‌تواند تحولات آینده منطقه را رهبری کند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به توصیه رهبر انقلاب به اردوغان مبنی بر عدم حمله ترکیه به شمال سوریه گفت: ترکیه اگر این رهنمود رهبر انقلاب را عمل کند می تواند ثبات خیلی خوبی به واسطه ایران ترکیه و روسیه در منطقه شکل بگیرد.

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول