اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

فیلم «سردار شهید حسینعلی ترکی» ساخته می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری گفت: ساخت فیلم سینمایی سردار شهید حسینعلی ترکی نیز در دستور کار بنیاد شهید قرار گرفته و اعتبارات لازم از طریق ستاد مرکزی پرداخت شده که در حال حاضر در مرحله فیلمنامه‌نویسی است.

فیلم «سردار شهید حسینعلی ترکی» ساخته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، اسماعیل عسگری ظهر امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه موضوعات تحصیلی، اردوی ورزشی، برگزاری مراسمات، فعالیت‌ها و یادواره‌ها و کنگره‌های شهدا در مجموعه فرهنگی بنیاد شهید استان بررسی می‌شوند، گفت: تحصیل فرزندان ایثارگر از مقطع ابتدایی تا انتهای متوسط دوم تحت کنترل و برنامه‌ریزی است که ۹ مرکز شاهد در استان در این راستا فعالیت می‌کنند. 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه فرزندان ایثارگران نتایج علمی خوبی نیز در سطح دانشگاه‌ها کسب کرده‌اند، افزود: مرکز دانش‌پژوهان ایثارگران و مرکز نخبگان نیز با توجه به شعار سال مشغول فعالیت هستند که فاطمه احمدی فرزند یکی از ایثارگران در سال گذشته نفر اول استارتاپ‌های کشور شد.

وی ادامه داد: در بخش اسناد و انتشارات نیز مصاحبه‌هایی با خانواده‌های شهدا و ایثارگران تهیه خواهد شد که ۳۰۰ مصاحبه در سال جاری در دستور اجرا است و در کل خاطرات یک هزار و ۳۰۰ خانواده جمع‌آوری می‌شود.

فیلم سردار شهید حسینعلی ترکی ساخته می‌شود

عسگری با بیان اینکه از همه هنرمندان در زمینه ساخت نماهنگ، چندرسانه‌ای و فیلم دعوت به همکاری می‌شود، اظهار داشت: ساخت فیلم سینمایی سردار شهید حسینعلی ترکی نیز در دستور کار بنیاد شهید قرار گرفته و اعتبارات لازم از طریق ستاد مرکزی پرداخت شده که در حال حاضر در مرحله فیلمنامه‌نویسی است.

وی با بیان اینکه مجموعه ایثار از سال ۸۶ کلنگ‌زنی شده است، افزود: موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار در مساحت ۱۲ هزار متر مربع در سال ۹۳ به بهره‌برداری رسید و در حال حاضر با ۱۳ مرکز فعالیت می‌کند که عمده کار موسسه ایجاد شادی و نشاط در میان جامعه ایثارگران است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اظهار داشت: موسسه ایثار با برگزاری کلاس‌های ورزشی در رشته‌های مختلف آمادگی جسمانی، فوتبال، تیراندازی، شنا و غیره فضای ورزشی مناسبی را برای جامعه هدف ایجاد کرده که در هفته ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از خانواده‌ها از این کلاس‌ها استفاده می‌کنند.

برگزاری کلاس‌های ورزشی رایگان برای خانواده ایثارگران

وی ادامه داد: مجموعه کلاس‌های ورزشی برای خانواده‌های جانبازان بالای ۲۵ درصد رایگان و برای جانبازان زیر ۲۵ درصد با پرداخت مبلغ اندکی هزینه برگزار می‌شود، همچنین در شهرستان‌هایی که مرکز ایثار وجود ندارد قراردادهای با سالن‌های ورزشی و استخرهای شنا بسته شده که خانواده‌های ایثارگران می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

عسگری با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به استان ۱۰ میلیارد تومان اعتبار به منظور بازسازی و مرمت قبور مطهر شهدا اختصاص داده شد، افزود: ۵۴ گلزار شهدای نیمه‌کاره و ۷۱ گلزار شهدا که هیچ اقدامی روی آن صورت نگرفته است در استان وجود دارد که این بودجه در راستای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در شهرستان‌های مختلف صرف می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان به برنامه‌هایی که برای خانواده‌های ایثارگران در نظر گرفته شده است اشاره کرد و گفت: مرکز مشاوره جامعه ایثارگران به صورت فردی و گروهی و واحد مددکاری با مشاوره‌های مختلف و همچنین مجموعه باغ ایثار برای برگزاری اردوهای تفریحی در روستای چم عالی شهرستان سامان آماده خدمت‌رسانی به جامعه هدف هستند.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۴۴۱ شهید در استان چهارمحال و بختیاری در بخش‌های مختلف مدافع سلامت و مدافع حرم و غیره تقدیم نظام جمهوری اسلامی شده است، افزود: انتخاب شهدای مردمی بستگی به تصمیم شورای تامین دارد، تنها افرادی که برای حفاظت و امنیت مرز و بوم جان خود را از دست دهند شهید محسوب می‌شوند و افرادی که در حوادث ادارات نظر شرکت گاز و یا صنایع دیگر به عنوان شهید خدمت همان اداره معرفی می‌شوند.

عسگری در پایان در خصوص فعالیت‌هایی که در حاشیه برگزاری کنگره ملی شهدای عشایر انجام شد گفت: بازسازی و بهسازی تابلوهای شهدا در سطح استان، چاپ و نشر کتاب نظر سادات، انتشار ماهنامه شاهد یاران با موضوع شهدای ایل و عشایر، ساخت نماهنگ، آماده‌سازی فضای محیطی، انجام مقدمات چاپ چهار کتاب و انجام تدوین کتاب خاطرات شهدای عشایر از جمله اقداماتی است که در این راستا انجام گرفت.

وحید صالحی نیز در ادامه این نشست گفت: در سال گذشته با بحران کرونا روبه‌رو بودیم که موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار به عنوان پایگاه تزریق واکسن ایثارگران، معلولان و دیگر افراد جامعه در اختیار علوم پزشکی قرار گرفت.

مدیر موسسه فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثار چهارمحال و بختیاری افزود: همچنین ۷۰ سانس رایگان ورزشی، مراکز اوتیسم، خانه سالمندان، سالن ۴۰۰ نفره همایش و کلاس‌های ورزشی و فرهنگی از جمله از جمله خدماتی است که این موسسه به افراد جامعه هدف ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول