اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

آغاز معاینات پزشکی پیش از فصل لیگ برتری‌ها با سپاهان/ آموزش الزامی مبارزه با دوپینگ برای بازیکنان

معاینات پزشکی پیش از فصل لیگ برتر امروز با حضور بازیکنان و اعضای کادر فنی سپاهان در مرکز پزشکی سازمان لیگ فوتبال ایران آغاز شد.

آغاز معاینات پزشکی پیش از فصل لیگ برتری‌ها با سپاهان/ آموزش الزامی مبارزه با دوپینگ برای بازیکنان

به گزارش خبرگزاری فارس، زهره هراتیان رئیس ایفمارک در گفتگو با روابط عمومی سازمان لیگ اعلام کرد معاینات امسال با توجه به اهمیت بحث مجوز حرفه ای مطابق با استانداردهای AFC بوده و همچنین بخش های ارزیابی‌های ذهنی، نقشه مغزی، ارتو استیشن و ارزیابی‌های دیجیتالی ناهنجاری‌های ستون فقرات، معاینه بینایی و دید و ارزیابی ویژه ضربه به سر نیز به آن اضافه شده است. 

وی افزود: دو بخش ویژه دیگر که توسط بخش پژوهش و آموزش ایفمارک در معاینات امسال پیش‌بینی شده،  گیت آنالیز بازیکنانی که قبلا به دلیل آسیب‌های زانو و عضلات تحت عمل جراحی قرار گرفته اند و همچنین راه اندازی بخش آموزش آفلاین مبارزه با دوپینگ است.
دکتر هراتیان تصریح کرد: با توجه به قوانین جدید وادا و فیفا در بحث آموزش ، تصمیم گرفته شد با ایجاد پلتفرم آموزشی آفلاین ، کلیه بازیکنان و کادر تیم‌ها در کلاس‌های آموزشی مبارزه با دوپینگ شرکت کنند. بازیکنان با ورود به این پلتفرم فیلم آموزشی را مشاهده می‌کنند و سپس در آزمون مربوطه شرکت و پس از کسب ۸۰ درصد امتیاز موفق به کسب سرتیفیکیت(گواهی) می‌شوند. جهت صدور کارت بازی علاوه در موفقیت در تست‌های پزشکی ارائه این گواهی نیز الزامیست. 

ایفمارک( مرکز پزشکی سازمان لیگ فوتبال ایران) هر ساله سعی دارد علاوه بر رعایت استانداردهای بین المللی پزشکی فوتبال، با ایجاد بستر پژوهشی و آموزشی مناسب با شرایط لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران گام‌موثری در پیشگیری از آسیب‌های جسمی و ذهنی فوتبال بردارد.

انتهای پیام/ ت 48

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول