اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بیمه و بانک

بازگشایی نمادهای ریال-دینار و ریال-درهم در آینده نزدیک

رئیس کانون صرافان گفت: تعداد نمادهایی که در بازار متشکل ارزی معامله می‌شود رو به افزایش است، امروز نماد معاملاتی ریال - روبل بازگشایی شد، از هفته‌های آینده هم نماد ریال-لیر ترکیه، ریال-دینار عراق و ریال-درهم امارات معامله خواهد شد.

بازگشایی نمادهای ریال-دینار و ریال-درهم در آینده نزدیک

کامران سلطانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که چه میزان از معاملات ارز در بازار متشکل ارزی معامله می‌شود؟ اظهار داشت: آمار حجم معاملات را بانک مرکزی می‌داند، اما از هفته گذشته در سراسر کشور بیش از 200 صرافی جدید وارد بازار متشکل ارزی و خرید و فروش به نرخ توافقی در این بازار شده‌اند.

وی با اشاره به بازگشایی نماد جفت‌ارز ریال-روبل، گفت:‌مده متقاضیان بخش خدمات، دانشجویان و ایرانیان ساکن روسیه هستند، ‌متقاضیان می‌توانند ارز موردنیاز خود را به نرخ توافقی از بازار متشکل تهیه کنند.

رئیس کانون صرافان ایران افزود: تعداد نمادهایی که در بازار متشکل ارزی معامله می‌شود رو به افزایش است. امروز نماد معاملاتی ریال - روبل روسیه هم بازگشایی شد. از هفته‌های آینده نماد ریال - لیر ترکیه و ریال - دینار عراق، همچنین ریال - درهم امارات هم معامله خواهد شد.

* معامله دلار با نرخ توافقی از 30000 تومان تا‌ 30700 تومان

سلطانی‌زاده در مورد نرخ دلار در بازار متشکل ارزی گفت: در حال حاضر ارز مسافری بین 28 هزار و 800 تا 29 هزار تومان در بازار متشکل معامله می‌شود. همچنین ارز به نرخ توافقی بین 30 هزار تومان تا 30 هزار و 700 تومان درحال معامله است.

* نرخ برابری دلار و یورو به هم نزدیک شده است

رئیس کانون صرافان ایران‌ اظهار داشت: نرخ برابری دلار و یورو به هم نزدیک شده است. البته تأمین یورو کمی سخت‌تر است، در نتیجه قیمت آن نیز از دلار بیشتر است. در حال حاضر یورو مسافرتی بین 29 هزار و 100 تا 29 هزار و 200 تومان معامله می‌شود.

وی گفت: دلار در بازار غیر رسمی هم بین 31 هزار و 500 تا 31 هزار و 700 تومان معامله می‌شود.

سلطانی‌زاده این را هم گفت: با توجه به اینکه حجم معاملات در بازار متشکل ارزی و به نرخ توافقی در حال افزایش است، دلار بازار آزاد از کانال 32 هزار تومان به 31 هزار تومان وارد شده و مبادلات صرافی‌ها از بازار آزاد به سمت بازار متشکل سوق داده می‌شود.

سلطانی‌زاده همچنین ادامه داد: در شرایط تحریمی، صرافی‌های کشور نقش مهمی در انتقال ارز به کشور و رونق صادرات و واردات داشتند.

انتهای پیام/ ت 44

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول