اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

پرهیز از تفرقه راهبرد مجمع جهانی تقریب مذاهب است /کردستان الگوی عینی وحدت اسلامی است

رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ضمن اعلام برگزاری اولین اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی در سنندج، راهبرد مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی را پرهیز از تفرقه و توهین به مقدسات همدیگر عنوان کرد.

پرهیز از تفرقه راهبرد مجمع جهانی تقریب مذاهب است /کردستان الگوی عینی وحدت اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام حمید شهریاری پیش از ظهر امروز در نشست خبری برگزاری اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی در سنندج اظهار کرد: ۳۶ کنفرانس وحدت اسلامی از اول انقلاب تاکنون برگزار شده است و پیام این کنفرانس‌ها، وحدت و هم‌افزایی در جهان اسلام بوده است.

وی گفت: برای اولین بار کنفرانس منطقه‌ای وحدت اسلامی با مشارکت اقلیم کردستان عراق و سه استان همجوار در ایران یعنی کردستان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام شهریاری افزود: سی و ششمین کنفرانس وحدت هم دو ماه آینده برگزار می‌شود و این هم‌افزایی کنفرانس‌های منطقه‌ای با کفرانس سی و ششمین در تهران، نویدبخش اصول و چهارچوب راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران در مواجهه و همراهی و همکاری با اقوام مختلف مسائل مختلف و ملیت‌های مختلف خواهد بود.

وی ادامه داد: انتخاب کردستان برای برگزاری اولین کنفرانس منطقه‌ای وحدت اسلامی، جایگاه و الگوبودن این استان در حوزه وحدت است چرا که کردستان در موضوع وحدت اسلامی و همزیستی اقوام و مذاهب مختلف و ادیان مختلف همواره الگو بوده است.

وی افزود: مقاومت در کردستان از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون علیرغم تمام توطئه‌هایی که دشمنان منطقه‌ای و بین‌المللی ما در این استان ایجاد کردند همواره برجسته بوده است.

شهریاری گفت: کردستان در این راستا همواره شاهد مثال برای سخنرانان بوده است، شهدایی که این استان برای انقلاب اسلامی تقدیم کرده‌اند از شهدای شاخص در سطح ملی هستند.

وی با بیان اینکه شهدایی همچون ملاحیدر فهیم و ماموستا شیخ الاسلام یادآور خاطره مقاومت چهل ساله مردم کردستان در راستای اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی است، گفت: کردستان نماد و الگوی کامل از وحدت اسلامی است و یکی از مهم‌ترین دلایل انتخاب این استان برای برگزاری نخستین اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی، همین موضوع بوده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: ۲۸ سخنران در اجلاسیه منطقه‌ای از اربیل و سلیمانیه اقلیم کردستان و ۳ استان کشور نکته نظرات خود را بیان می‌کنند.

وی با بیان اینکه مجمع جهانی تقریب مذاهب در این دوره جدید نیازمند راهبرد جدید است گفت: ما در مجمع این راهبرد را به عنوان امت واحده اسلامی که در قرآن هم نزدیک به ۱۰ بار تکرار شده است، قرار داده‌ایم.

حجت‌الاسلام شهریاری اظهار کرد: راهبرد امت واحده اسلامی اقتضا می‌کند ضمن توجه به تهدیدات دشمنان، اصولی را دنبال کنیم که برای دستیابی به امت اسلامی چهار رکن اساسی در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، پرهیز از تفرقه در جهان اسلام و پرهیز از مشاجره و توهین از راهبردهای اساسی در رسیدن به امت واحد اسلامی است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد: ما از همین تریبون توهین به مقدسات مذاهب را که دشمنان در شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای و اینترنتی با هدف ایجاد تفرقه به شدت دنبال می‌کنند، محکوم می‌کنیم.

وی افزود: احترام به مقدسات یک واجب دینی، شرعی و اسلامی است مسلمان برادر مسلمان است و به او توهین نمی‌کند به فرموده پیامبر توهین به همدیگر ظلم و گناه بزرگ است.

شهریاری خاطرنشان کرد: استان کردستان همواره الگوی وحدت بوده و هر جا نیاز بوده در کوتاه‌ترین زمان نقش خود را با صدور بیانیه و غیره به درستی ایفا کرده است.

وی با بیان اینکه ما نسبت به کفاری که علیه اسلام دست به شمشیر می‌برد، اعلام برائت می‌کنیم گفت: امت اسلامی باید در مقابل کسانی که دستشان به خون این امت آلوده است محکم و استوار ایستاده و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم می‌کنیم.

 به گفته شهریاری، مودت و محبت به همدیگر و نادیده انگاشتن کسانی که به طبل تفرقه می‌کوبند هم‌افزایی در امنیت، دانش و ثروت و خدمت‌رسانی مشارکتی زیست اسلامی و سبک زندگی اسلامی بر مبنای شریعت اصلاح فساد و بسیج مقاومتی چهارچوب‌های زیست اسلامی از دیگر ارکان اساسی در تحقق امت واحد اسلامی است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول