اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

پاریس: برای مقابله کوتاه مدت با چالش‌ امنیت انرژی با امارات قرارداد بستیم

فرانسه و امارات عربی متحده روز دوشنبه توافقنامه‌ای در زمینه انرژی امضا کردند تا تامین نفت و گاز طبیعی از این کشور عربی حاشیه خلیج فارس تضمین شود.

پاریس: برای مقابله کوتاه مدت با چالش‌ امنیت انرژی با امارات قرارداد بستیم

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از روسیا الیوم، فرانسه و امارات متحده عربی توافقنامه همکاری در زمینه انرژی را برای تضمین تامین گاز طبیعی امضا کردند، زیرا اروپا برای احتمال قطع کامل گاز روسیه آماده می شود.

وزارت اقتصاد فرانسه در حالی این توافق را اعلام کرد که امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، میزبان محمد بن زاید آل نهیان، همتای اماراتی خود در پاریس بود.

«برونو لومر» وزیر اقتصاد فرانسه گفت: این توافقنامه اهمیت استراتژیک دو چندانی دارد، زیرا به ما امکان می‌دهد در کوتاه مدت با چالش‌های مبرم امنیت انرژی مقابله کنیم و در عین حال برای آینده‌ای بدون کربن آماده شویم.
این وزارتخانه جزئیات توافق یا تاریخ تصویب آن را منتشر نکرد.

به گفته وزارت اقتصاد  فرانسه، انتظار می‌رود در اولین سفر محمد بن زاید به فرانسه از زمان روی کار آمدن وی، پاریس شاهد امضای قراردادهای تجاری و انرژی دیگری با ابوظبی باشد که یکی از آنها بین غول انرژی فرانسوی «توتال» و شرکت ملی نفت ابوظبی  برای تضمین تامین انرژی است.

دیدار دیروز ماکرون و آل نهیان در حالی برگزار شد که کشورهای اروپایی برای تعطیلی احتمالی گاز روسیه در بحبوحه افزایش قیمت‌های انرژی، تورم و بحران معیشتی در سراسر ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا آماده می‌شوند.

آژانس اطلاعات انرژی ایالات متحده آماری را نقل کرده است که نشان می‌دهد امارات با بیش از ۲۱۵ تریلیون فوت مکعب، هفتمین ذخایر بزرگ گاز طبیعی در جهان را داراست؛ همچنین در بین ۱۰ تولیدکننده برتر نفت در جهان قرار دارد و بیشتر ثروت نفت و گاز آن در امیر نشین ابوظبی متمرکز شده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول