اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

در جلسه اهالی شعر و ادب با رئیس جمهور چه گذشت؟

علی‌محمد مؤدب در خصوص موضوعات اشعار خوانده شده در جلسه شعر با حضور رئیس جمهور گفت: اشعار بیشتر در موضوعات غدیر و اهل بیت(ع) بود. البته بعضی از شاعران شعرهای انتقادی و اجتماعی هم خواندند.

در جلسه اهالی شعر و ادب با رئیس جمهور چه گذشت؟

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، در شب عید غدیرخم، نشست صمیمی اساتید شعر و ادب که از شهرهای مختلف گردهم آمده بودند، با آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور برگزار شد. این نشست بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء به امامت آقای رئیسی آغاز شد.    

علی‌محمد مؤدب، شاعر و مدیر مؤسسه شهرستان ادب با بیان اینکه در دیدار عیدانه رئیس جمهور با اهالی شعر و ادب به مناسبت عید غدیرخم موضوعات خاصی مطرح نشد و بیش‌تر جلسه شعرخوانی بود، گفت: میلاد عرفان‌پور در خصوص جایگاه شعر بحثی را مطرح کرد که در آن به نداشتن جایگاه شعر در وزارت فرهنگ و ارشاد و نگاه همیشگی حداقلی به شعر پرداخته شد.

وی اظهار داشت: مطالبه جدی همه شاعران است که هنر اول این سرزمین در ساختار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جایگاه رسمی برایش تعریف شود. آقای رئیسی از این موضوع استقبال کردند و وزیر و مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد نیز تأکیدشان بر حل مشکل بود. این موضوع، مهم‌ترین نکته جلسه شب شعر بود.

این شاعر و رئیس موسسه شهرستان ادب خاطرنشان کرد: در ادامه رئیس جمهور در بخشی از سخنان خود به درخواست‌های مطرح شده از سوی شاعران برای ایجاد جایگاه حقوقی به منظور حمایت از شعر و شاعران گفت: هیچ هنر دیگری همچون شعر ظرفیت تعالی‌بخشی و انتقال مفاهیم و ارزش‌های اصیل اسلامی را ندارد و لذا به سهم خود از ایجاد جایگاهی برای حمایت از شعر و شاعران استقبال و پشتیبانی می‌کنم.

مؤدب با اشاره به اینکه جلسه شب شعر به خوبی برگزار شد و باید تبدیل به یک سنت شود، موضوعات اشعار خوانده شده را اینگونه بیان کرد: اشعار بیشتر در موضوعات غدیر و اهل بیت(ع) بود. البته بعضی از شاعران شعرهای انتقادی و اجتماعی هم خواندند. به عنوان مثال امید مهدی‌نژاد شعری انتقادی و اعتراضی خواند.

همچنین در این شب شعر ۱۲ نفر از شعرا چون عالیه مهرابی، عباس‌کیقبادی، مریم کرباسی، علی انسانی و فرید طهماسبی و ... اشعار خود را در وصف امیرالمومنین(ع)، واقعه غدیر، موضوعات اجتماعی و ... را قرائت کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول