اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

مشاور آموزشی: داوطلبان کنکور دقیقا با برنامه کنکوری مدرسه پیش بروند

مشاور آموزشی گفت: داوطلبان کنکور 1402 سعی کنند دقیقا با برنامه مدرسه پیش رفته و در تمام کلاس‌ها حاضر باشند.

مشاور آموزشی: داوطلبان کنکور دقیقا با برنامه کنکوری مدرسه پیش بروند

منصور سعیدی مشاور آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: دانش آموزان عزیزی که امسال سال دوازدهم را شروع کرده و می‌خواهند با قدرت و توکل به خدا مسیر یک ساله منتهی به کنکور را طی کنند در ابتدای امر باید بدانند که در یک مسابقه دوی سرعت قرار نگرفته‌اند بلکه شاید بتوان کنکور را به مسابقه دوی ماراتن تشبیه کرد که در طول مسیر باید با برنامه و به صورت مستمر حرکت کرد بنابراین به داوطلبان کنکور توصیه می‌کنم از کارهای هیجانی و عجله‌ای پرهیز کنند چرا که در این صورت نمی‌توانند به سلامت به خط پایان برسند.

وی افزود: نکته بعدی اینکه باید همه اعضای خانواده بپذیرند که امسال همه با هم درگیر موضوع کنکور و امتحان نهایی هستند یعنی مسافرت رفتن، میهمانی دادن و میهمانی رفتن، تلویزیون دیدن و تفریح رفتن باید با برنامه‌های فرزند کنکوری‌شان هماهنگ باشد.

سعیدی ادامه داد: داوطلبان کنکور دقت کنند که اصل بر مدرسه و کتاب درسی است بنابراین از تبلیغات متفاوت اینترنت و آموزشگاه‌ها پرهیز کرده و ۱۰۰ درصد خود را وقف اینترنت و کتب درسی کنند یعنی دقیقا باید با برنامه مدرسه پیش بروند، در تمام کلاس‌های مدرسه حاضر باشند و کتاب درسی را خط به خط و مو به مو با کار در کلاس‌ها و فعالیت‌های تمرینی به طور کامل بخوانند و مسلط باشند.

مشاور آموزشی عنوان کرد: در بسیاری از مدارس از همین تابستان، برنامه‌های کنکوری آغاز می‌شود بنابراین داوطلب کنکور باید با برنامه مدرسه روزانه ۸ تا ۱۰ ساعت زمانش به درس و کتاب مختص باشد، فقط روزهای جمعه می‌توانند ۵ ساعت درس بخوانند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان هرگز نباید عجله داشته باشند، گفت: خیالتان راحت باشد که زمان دارید و باید خود را برای فاز دوم که پاییز است آماده کنید تا در آن زمان گام بزرگ‌تری بردارید.

سعیدی گفت: دانش آموزان سعی کنند در طول سال فقط با یک مشاور کار کنند زیرا اگر با چندین مشاور کار کنند گیج می‌شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول