اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

عاشقانه‌هایی از جنس وداع با شهید آسمانی/مردم دیار سلطان با شهید مهدی کامور وداع کردند

امشب در شهرستان آستانه‌اشرفیه، دیار حضرت سلطان سید جلال‌الدین اشرف، مردم وداعی باشکوه با شهید مهدی کامور آستانه کرده و اشک‌هایشان را برای تسکین قلب فرزند شهید جان برکف هدیه کردند.

عاشقانه‌هایی از جنس وداع با شهید آسمانی/مردم دیار سلطان با شهید مهدی کامور وداع کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، با شنیدن نام شهید همگان یاد شهدای دوران دفاع مقدس و مدافعین حرم و دلاوری‌های آنان میفتند اما هستند شهدایی که اگرچه جنگ تحمیلی را ندیدند ولی با گذشتن از جان خود اجازه ناامنی و جولان قاچاقچیان را نمی‌دهند؛ به آنان مدافع وطن می‌گویند.

شهرستان آستانه‌اشرفیه در طول دوران دفاع مقدس چهارصد شهید و سرداری به‌مانند سردار شهید مهدی خوش‌سیرت و شهدای مدافع حرم مثل شهید جمال رضی را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است که در خصوص هرکدام از آنان می‌توان کتاب‌ها نوشت.

پس از اعلام خبر شهادت جوان گیلانی از دیار حضرت سلطان سید جلال‌الدین اشرف (ع)، عاشقان و دوستان آقا مهدی بی‌صبرانه منتظر حضور این شهید گران‌قدر در دیار خود بودند تا اینکه امشب مردم از جای‌جای شهر خود را به گلزار شهدای آستانه‌اشرفیه رسانده بودند.

در همان لحظات ابتدایی صبح شوق و اشک در چشمان زن و مرد و پیر و جوان دیار سلطان سید جلال‌الدین اشرف (ع) جمع شده بود و موج کم‌نظیر حضور مردم بیش از هر چیز دیگر نمایان بود مردمی که برای بدرقه فرزند رشید خود آمده بودند.

گلزار شهدای آستانه‌اشرفیه امروز بار دیگر روزهای سال تفاوت داشته و بعد از چندین سال باز هم گلی از گل‌های امام حسین (ع) میهمان شهرمان و این مکان مقدس بود.

هر چه به ساعت ۹ شب نزدیک می‌شدیم بی‌تابی مردم برای استقبال از شهید آسمانی خود بیشتر و با شنیدن نوحه کجایید ای شهیدان خدایی اشک از چشمان مردم جاری می‌شد گویی که چندین سال منتظر پذیرایی از مهمان خود بودند.

انتظارها به پایان رسید و پیکر شهید مهدی کامور پس از یک روز به زادگاه خود آمد، امشب در آستانه‌اشرفیه غوغا است مردم از هر نقطه شهر خود را به گلزار شهدای رشت رساندن تا آخرین نجواها را با رفیق شهید خود داشته باشند.

 

بعد از ورود پیکر شهید مهدی کامور با صحنه‌های عجیبی مواجه شدم، یکی به دنبال خودکار است تا بر روی تابوت شهید یادگاری از جنس التماس دعا بنویسد، دیگری چفیه‌ای بر دست دارد خود را از لابه‌لای جمعیت جا می‌کند تا چفیه خود را بر تابوت متبرک کند و آن‌سوی دیگر مادر و خواهران شهدا قاب عکس‌هایی از شهیدانشان در دست دارند و زیر لب نوایی می‌خوانند عجب حال و هوای عجیبی برپاست.

در گلزار شهدای آستانه‌اشرفیه صدای نجوا و نوحه و مرثیه‌سرایی فضا معطر کرده و هرکس به نوبه خود با شهید شهرمان سخن می‌گوید.

 مادران، پدران و خانواده‌های شهدا حس و حال دیگری در اینجا دارند و اشک‌هایشان از جنس دیگری است زیرا آنان از اکنون دل‌تنگ فرزند و رفیق شهید خود هستند.

آری امروز مادرانی آمده‌اند که فرزندان آن‌ها سال‌های سال است خود را میان خاک‌هایی مستور کرده بودند که عطر معطر دفاع از دین، سرزمین و وطن می‌داد و اینک روی خود را نشان می‌دهند، مادرانی آمده‌اند که فرزندانشان سال‌ها قبل شهید شدند و پیکرشان را به خاک سپرده بودند.

به گزارش فارس، شهید استوار سوم مهدی کامور آستانه متولد سال ۶۶ از آستانه‌اشرفیه بود که ۲۶ تیر ماه در محل ایست بازرسی پلیس در شهر زاهدان و در حین انجام وظیفه برای تامین نظم و امنیت شهروندان پس از برخورد خودروی مهاجم با وی به درجه رفیع شهادت نائل آمد. 

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول