اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

دروازه عتبات| پیش بینی تردد ۸۰ درصدی زائران از مرز مهران در اربعین

معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: پیش بینی می‌شود بیش از ۸۰ درصد تردد زوار در اربعین پیش رو از طریق مرز مهران صورت گیرد.

دروازه عتبات| پیش بینی تردد ۸۰ درصدی زائران از مرز مهران در اربعین

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، صبح امروز سعید هژبری معاون عمرانی استاندار ایلام در حاشیه بازدید از زیر ساخت‌های مسیر اربعین در شهرستان سیروان و چرداول که با حضور فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) و جمعی از اعضای کمیته زیر ساخت اربعین صورت گرفت گفت: امسال اربعین دشواری را پیش رو داریم که برای سربلند بیرون آمدن از این آزمون باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود بیش از ۸۰ درصد تردد زوار در اربعین پیش رو از طریق مرز مهران صورت گیرد افزود: گرمای طاقت فرسا، هجوم ریزگردها و حجم انبوه زائرین را از چالش‌های پیش روی مدیریت اربعین است و اماکن مذهبی، آموزشی و ورزشی در اولویت اسکان زائران هستند.

معاون عمرانی استاندار ایلام تصریح کرد: با توجه به ظرفیت محدود ورودی زوار از طرف کشور عراق و گرمای هوا در اربعین امسال ممکن است برای مدیریت ازدحام جمعیت در مرز، زوار پیش از رسیدن به مهران در شهرستان‌های مسیر اربعین اسکان داده شوند.

هژبری گفت: تجهیز اماکن مورد نظر به وسایل سرمایشی و ایجاد سرویس‌های بهداشتی دارای اهمیت زیادی است و ۵ فضای آموزشی، ۴ فضای ورزشی، ۳ فضای مذهبی و یک اردوگاه با ظرفیت اسکان ۵ هزار نفر در شهرستان چرداول مهیای پذیرایی از زوار می‌شوند.

وی در بازدید از محل موکب سه راهی کارزان گفت: ایجاد رمپ خروجی ایمن و احداث پل روگذر سه راهی کارزان در نظر گرفته شده و نیاز است با هماهنگی کارخانه سیمان ایلام یک نمایشگاه برای عرضه محصولات محلی ایجاد شود.

این مقام مسئول گفت: در سال‌های گذشته هلدینگ‌های بنیاد مستضعفان در ارائه خدمات به زوار اربعین مشارکت جدی داشته‌اند اما لازم است این موکب به صورت دائم دایر شود؛ ایجاد فضای سبز مناسب و ایمن سازی مسیر توسط بنیاد مستضعفان از دیگر ملزومات راه اندازی موکب سه راهی کارزان است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول