اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

تحریم‌ها‌ بیش از روسیه به اروپا آسیب زده است

نماینده سابق مجلس آلمان هشدار داد افزایش قیمت بنزین اقتصاد این کشور را در معرض رکود، افزایش شدید بیکاری و شوک تورمی قرار داده و بیش از آنکه به روسیه آسیب بزند، به غرب آسیب زده است.

تحریم‌ها‌ بیش از روسیه به اروپا آسیب زده است

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از تاس، فابیو دماسی، نماینده سابق مجلس آلمان و پارلمان اروپا، معتقد است که تحریم‌های علیه روسیه بیش از آنکه به روسیه آسیب بزند به کشورهایی آسیب زده که آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اعمال کرده‌اند.

وی طی مصاحبه‌ای با روزنامه برلینر زایتونگ، گفت: آلمان در حال لرزیدن است و ما ممکن است به زودی یخ بزنیم.

تا پیش از آغاز درگیری نظامی روسیه با اوکراین، آلمان 55 درصد از گاز موردنیاز خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از روسیه وارد می‌کرد، اما حالا این رقم به 35 درصد کاهش پیدا کرده است.

دماسی می‌گوید: تبعات کمبود انرژی همین حالا هم در آلمان به خوبی حس می‌شود زیرا قیمت انرژی و سوخت به شدت افزایش پیدا کرده است. این سیاست‌مدار آلمانی هشدار داد که بالا بودن قیمت حامل‌های انرژی ممکن است به افت رشد اقتصادی آلمان، افزایش شدید بیکاری و بالا رفتن تورم در این کشور منجر شود.

وی همچنین معتقد است که افزایش قیمت سوخت می‌تواند تبعات دومینو واری برای اقتصاد آلمان به بار داشته باشد زیرا برخی شرکت‌های آلمانی ممکن است تصمیم بگیرند نرخ تولید را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به خاطر بالا بودن قیمت انرژی کاهش داده و یا حتی خطوط تولید خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ متوقف کنند.

این عضو سابق پارلمان اروپا از سیاست‌مداران اروپایی خواست تا درک کنند تحریم نفت و گاز روسیه که با هدف محدود کردن دسترسی دولت روسیه به ارز خارجی اعمال شد، فقط موجب شده تا درآمد روسیه بیشتر شود.

دماسی افزود: افزایش قیمت‌ها، کاهش حجم فروش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جبران کرده است، تحریم نفت و گاز چه فایده‌ای دارد اگر قرار باشد بیش از آنکه منفعت داشته باشد ضرر بزند و در سراسر جهان موجب هرج و مرج شود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ت 49

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول